Etusivu » Tiedotteet » Terveys » OLL:n Hilkka Laitinen ehdolla FISU:n hallitukseen

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

OLL:n Hilkka Laitinen ehdolla FISU:n hallitukseen

Julkaistu: 09.02.2015 klo 11:26
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliiton (OLL) pääsihteeri Hilkka Laitinen on ehdolla kansainvälisen opiskelijaurheiluliitto FISU:n hallitukseen. Laitinen asetettiin ehdolle OLL:n hallituksen kokouksessa 11.12.2014.

Laitinen, 34, on liiton pääsihteerinä toiminut OLL:n ja Suomen edustajana lukuisissa FISU:n tapahtumissa vuodesta 2010, kuten talvi- ja kesäuniversiadeissa Suomen joukkueen varajohtajana. Lisäksi hän on toiminut FISU:n tasa-arvokomiteassa vuodesta 2011 alkaen. Laitinen toimii aktiivisesti suomalaisen liikunnan ja urheilun edistämiseksi muun muassa Valtion Liikuntaneuvoston (VLN) liikuntapolitiikan jaostossa, Liikuntatieteellisen seuran (LTS) hallituksessa ja Olympiakomitean valtuuskunnassa.

- Olen erittäin iloinen ehdokkuudestani ja kiitollinen OLL:n hallitukselle luottamuksesta. Haluan viedä eteenpäin OLL:n arvoja ja uudistaa FISU:a avoimemmaksi kattojärjestöksi. Uudistamiselle on selkeästi tarvetta, sillä olemme jo saaneet kannustavia terveisiä monesta eri maasta. Kilpailu hallituspaikoista on kuitenkin erittäin kovaa, joten kaikki tuki koti- ja ulkomailta tulee tarpeeseen, Laitinen kertoo.

FISU:n hallituksessa on 23 jäsentä. Edellinen Suomen edustaja FISU:n hallituksessa oli Risto Nieminen vuosina 1987 - 2003. Vuosina 1976-1987, Erkki Tervo edusti suomalaisia opiskelijoita FISU:ssa.

OLL:n edustajina FISU:n eri luottamustehtävissä toimivat tällä hetkellä André Noël Chaker (juridisen komitean jäsen), Tapani Ilkka (yleisurheilun tekninen delegaatti), Tapio Kallio (lääketieteellisen komitean jäsen), Hilkka Laitinen (tasa-arvokomitean jäsen), Marie Lundmark (taitoluistelun tekninen delegaatti), Roope Noronen (amerikkalaisen jalkapallon tekninen delegaatti), Lotte Uutinen (opiskelijakomitean jäsen) ja Ari Vehniäinen (salibandyn tekninen delegaatti).

-OLL:n tavoitteena on kehittää opiskelijoiden terveys- ja harrasteliikuntaa myös kansainvälisesti. FISU:n hallituksen jäsenenä Laitinen voisi erinomaisesti viedä tätä tavoitetta eteenpäin. Laitisen valinta takaisi myös tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden pysymisen FISU:n asialistalla, toteaa OLL:n puheenjohtaja Matias Vainio.

FISU:lla on jäseninään 167 kansallista opiskelijaliikunta ja -urheiluliittoa, jotka valitsevat hallituksen nelivuotiskaudeksi liittokokouksessa. Uusi hallitus valitaan seuraavan kerran marraskuussa 2015 Lausannessa, Sveitsissä. OLL toivottaa kaikki liikunnan ja urheilun parissa toimivat tervetulleiksi mukaan viemään suomalaista osaamista ja arvomaailmaa FISU:un. Pääset kampanjaan mukaan lähettämällä sähköpostia allekirjoittaneille.

Hilkka Laitinen, +358447800210, hilkka.laitinen@oll.fi
Matias Vainio, +358447800211, matias.vainio@oll.fi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta. OLL vastaa suomalaisesta opiskelijahuippu-urheilusta sekä kansainvälisestä järjestötoiminnasta ja liikunnan edunvalvonnasta opiskelijoiden osalta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2