Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Muistutuskutsu: Terveyshyötyä sairaanhoitajien laajennetuista tehtävänkuvista

Suomen sairaanhoitajaliitto

Muistutuskutsu: Terveyshyötyä sairaanhoitajien laajennetuista tehtävänkuvista

Kutsu.
Julkaistu: 07.08.2014 klo 07:00
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Suomen sairaanhoitajaliitto isännöi 18.-20.8. 2014 Helsingissä järjestettävää kansainvälistä konferenssia Advanced nursing practice: Expanding access and improving healthcare outcomes. Konferenssin tavoitteena on luoda kokonaiskäsitys siitä, miten sairaanhoitajien laajennettuja tehtävänkuvia hyödynnetään eri maissa ja millaisia vaikutuksia niillä on potilaan hoitoon pääsyyn, hoidon tuloksiin ja kustannuksiin.  Helsinkiin saapuu yli 700 hoitotyön ammattilaista 40 maasta.

Sairaanhoitajien laajennetut tehtäväkuvat ovat tällä hetkellä kansainvälisesti kuuma aihe. OECD:n tutkimukset ovat tuoneet näyttöä siitä, että asiantuntijasairaanhoitajien työn avulla voidaan helpottaa kahta terveydenhuollon suurinta pulmaa: saatavuus- ja laatuongelmaa. Jo saadut kokemukset osoittavat, että hoitoon pääsy sekä potilastyytyväisyys paranevat ja odotusajat lyhenevät. Suomessa esimerkkinä uusista tehtävistä on mm. sairaanhoitajien rajattu oikeus määrätä lääkkeitä.

Olet lämpimästi tervetullut konferenssin ennakkoinfoon kuulemaan sairaanhoitajien laajennettujen työnkuvien kehittämisestä ja niiden merkityksestä Suomen terveydenhuollolle ja hoitotyölle

perjantaina 8.8.2014 klo 9.00-10.30.
Ravintola Sunn, Aleksanterinkatu 26, 2. krs, Helsinki

Infossa puhuvat ja median kysymyksiin vastaavat puheenjohtaja Merja Merasto (Sairaanhoitajaliitto), kehittämispäällikkö Riitta Meretoja (HUS)  ja hoitotyön kliininen asiantuntija Marita Ritmala-Castren (HUS). Konferenssin pääteemoja ja puhujien taustoja valottaa kansainvälisten asioiden päällikkö Anna Suutarla (Sairaanhoitajaliitto).

Tilaisuudessa tarjoillaan aamiaisbuffet.

Konferenssin pääpuhujat ovat median tavattavissa lehdistölounaalla 18.8.2014 klo 13.00 - 14.15 (Marina Congress Center, Helsinki). Lisätietoja ja median akkreditointi konferenssiin löytyvät nettisivuilta:

Lämpimästi tervetuloa!

Laura Niemi
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Suomen sairaanhoitajaliitto ry
laura.niemi@sairaanhoitajaliitto.fi
puh. 050 3738602

Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea je edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.