Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Merja Merasto jatkaa Sairaanhoitajaliiton puheenjohtajana 2014-2018

Suomen sairaanhoitajaliitto

Merja Merasto jatkaa Sairaanhoitajaliiton puheenjohtajana 2014-2018

Julkaistu: 29.11.2014 klo 13:07
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajaliiton valtuusto valitsi tänään puheenjohtajaksi liiton nykyisen puheenjohtajan Merja Meraston (sairaanhoitaja, ThM).  Päijät-Hämeen sairaanhoitajien asettama Merasto on työskennellyt liiton puheenjohtajana jo vuodesta 2011.

- Olen iloinen saamastani luottamuksesta ja siitä, että saan jatkaa sairaanhoitajien osaamisen ja työn arvon näkyväksi tekemistä. Osaaminen, laatu, turvallisuus, hyvät työolot ja työssä jaksaminen ovat asioita, joita haluan jatkossakin pitää esillä, Merasto sanoo.

Meraston mielestä Sairaanhoitajaliitolla on terveydenhuollon muutoksen keskellä entistä tärkeämpi rooli. Sairaanhoitajat ovat terveydenhuollon suurin ammattiryhmä. He kohtaavat, auttavat ja ohjaavat potilaita päivittäin eturintamassa.

- Meidän tehtävämme on varmistaa, että sairaanhoitajien kokemusta ja korkeaa ammattiosaamista hyödynnetään sosiaali- ja terveydenhuollon uudistamisessa ja kehittämisessä, Merasto sanoo.

Puheenjohtajan lisäksi valtuusto valitsi liitolle myös varapuheenjohtajan ja hallituksen. Liiton varapuheenjohtajana jatkaa Metropolia Ammattikorkeakoulun lehtori ja Thl:n tutkija Marianne Sipilä (mielisairaanhoitaja, sairaanhoitaja ja TtM). Sipilä on myös Euroopan sairaanhoitajajärjestön EFN:n puheenjohtaja.

Sairaanhoitajaliiton hallituksen jäsenet 2014-2018

Dinah Arifulla
Sairaanhoitaja, TtM, Terveysalan opettaja, tutkija
Varsinais-Suomen sairaanhoitajat

Lisbeth Fagerström
Specialsjukskötare, doktor i hälsovetenskaper, professor i vårdvetenskap
Svensk Finland

Marko Knuutila
Sh AMK, TtM–opiskelija Itä-Suomen yliopisto, osastonhoitaja Hus
Uudenmaan sairaanhoitajat

Marja-Leena Koski
Lastensairaanhoitaja
Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitajat ry

Mari Liukka
Sis.kir.sairaanhoitaja, TtM, TtT-opiskelija, laatu-ja potilasturvallisuuspäällikkö
Saimaan sairaanhoitajat

Elisa Pilli-Sihvola
Sis.kir.sairaanhoitaja, ThM, toimitusjohtaja
Etelä-Hämeen sairaanhoitajat

Pirjo Sirviö
Tutkimuskoordinaattori
Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitajat

Merja Merasto, puheenjohtaja, puh. 044 529 0046, merja.merasto@sairaanhoitajaliitto.fi

Marianne Sipilä, varapuheenjohtaja, puh. 044 529 0040

Laura Niemi, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, puh. 050 373 8602, laura.niemi@sairaanhoitajaliitto.fi

Liite: Sairaanhoitajaliiton puheenjohtajan Merja Meraston ja varapuheenjohtaja Marianne Sipilän kuvat (Kuvaaja: Pietari Hatanpää)

Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea je edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Sairaanhoitajaliittoon kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.