Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Mediaseminaari 21.8: Elintavat uhkana lasten luustolle?

Suomen Luustoliitto

Mediaseminaari 21.8: Elintavat uhkana lasten luustolle?

Julkaistu: 14.08.2014 klo 13:36
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Kutsu

KYLMÄÄ FAKTAA LASTEN LUUSTOSTA

• Kenelle murtumia sattuu lapsena ja miksi? Onko lasten murtumat saatu vähentymään 2000-luvun Suomessa? Ovatko lapsen murtumat merkki huonoista luista? Voiko murtumaherkkyydelle tehdä jotain? LT Mervi Mäyränpää
  • Onko suomalaisten lasten juomakulttuuri luuston tuho? Sydän- ja luustoterveellinen ruokavalio käsikädessä vai erillään? Puhutaanko ravintoaineista vai ruuasta? Ravitsemustieteen dosentti Heli Viljakainen
  • Löytyykö liikkumattomuuden syy geeneistä vai opituista tavoista? Miten ja milloin liikunta vaikuttaa luustoon? Määräävätkö geenit liikunta-aktiivisuutemme? Onko lapsuuden jälkeen kaikki toivo menetetty?              FT, ft Maarit Piirtola

Suomen Luustoliitto järjestää toimittajille avoimen mediaseminaarin Cafe Aschanissa (Pohjoisesplanadi 19, Helsinki) to 21.8 klo 9-11.

Mediaseminaarin yhteydessä julkaistaan Luustoliiton kustantama ja Salla Savolaisen kuvittama lastenkirja ”Elmerin löytö”.

Tarjoamme aamupalan. Tarjoilua varten ilmoittautumiset ke 20.8. klo 12 mennessä projektipäällikkö Jenni Tuomelalle (sähköposti: jenni.tuomela@luustoliitto.fi).

Lisätietoja: Luustoliiton projektipäällikkö Jenni Tuomela p. 050 378 4058.

Tervetuloa!

Suomen Luustoliitto ry

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.