Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Mediakutsu Uudistuva mielenterveystyö -kirjan julkistamiseen

Fioca Oy

Mediakutsu Uudistuva mielenterveystyö -kirjan julkistamiseen

Kutsu.
Julkaistu: 11.11.2014 klo 14:16
Julkaisija: Fioca Oy

Mielenterveystyö kuuluu kaikille

Mielenterveys on entistä näkyvämpi osa ihmisen hyvinvointia ja toimintakykyä. Sen edistäminen ja ylläpitäminen ovat nousseet tärkeiksi taidoiksi korjaavan mielenterveystyön rinnalle. Jokainen meistä tekee mielenterveystyötä omilla valinnoillaan.

Kansalaisten itsehoitotaidot ja mahdollisuus osallistua itseään koskeviin päätöksiin ovat merkittävää mielenterveystyötä. Ammattilaisten on osattava hoidon ja kuntoutuksen lisäksi kannustaa ja opastaa asiakkaita tekemään mielenterveyttä edistäviä ratkaisuja. Tavoitteena on, että ihmiset saisivat apua silloin, kun ongelmat ovat vielä pieniä ja helposti ratkaistavissa.

Nyt julkaistava Uudistuva mielenterveystyö -kirja korostaa, että mielenterveystyö kuuluu kaikille. Mielenterveysongelmiin liittyvään negatiiviseen stigmaan voidaan vaikuttaa. Teos sisältää myös sellaista ammattieettistä pohdintaa, joka on tarpeen hoitajan ja auttajan identiteetin luomisessa. Ensimmäistä kertaa myös kokemusasiantuntijan rooli on sisällytetty oppikirjaan.

Käytännönläheinen kirja on tarkoitettu hoito- ja sosiaalityön opiskelijoille ja kaikille niille, jotka opiskelevat ihmisläheistä ammattia. Jo ammatissa toimiville ja muille mielenterveystietoa tarvitseville se tarjoaa ajankohtaista tietoa ja konkreettisia ohjeita itsestään huolehtimiseen ja läheisen opastamiseen. Jokainen meistä on auttaja ja jossain vaiheessa elämäämme myös avun tarvitsija.

Lämpimästi tervetuloa kirjan julkistamistilaisuuteen

tiistaina 18.11.2014 klo 16.30 – 18.30

Scandic Grand Marina, kokoustila Commodore
Katajanokanlaituri 7, 00160 Helsinki

Tilaisuudessa tutustut uuteen oppi- ja tietokirjaan kirjan tekijöiden johdattelemana. Tarjolla on kevyttä iltapalaa.

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: Mallu Salkonen, puh. 044 529 0027, mallu.salkonen@fioca.fi

Uudistuva mielenterveystyö
Heli Hätönen, Marjo Kurki, Tuulevi Larri, Maria Vuorilehto
ISBN 978-951-8944-56-3, 2014, 264 s., Hinta 48,00 € (sis. alv 10 %), Fioca Oy

Fioca Oy on Sairaanhoitajaliiton omistama koulutus- ja kustannusyhtiö.