Etusivu » Tiedotteet » Terveys » MEDIAKUTSU ja sote-aiheinen JULKILAUSUMA: FYSI-päivien teemana asiakkaan valmentaminen, ohjaus ja motivointi

Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset FYSI ry

Julkaistu: 22.04.2015 klo 13:21
Julkaisija: Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset FYSI ry

Fysioterapia- ja kuntoutusalan ammattilaiset kokoontuvat 24.-25.4.2015 FYSI-päiville, valtakunnalliseen fysioterapia- ja kuntoutusalan täydennyskoulutustapahtumaan Jyväskylään. Mediaväki on lämpimästi tervetullut tapahtumaan Jyväskylän Paviljonkiin (Lutakonaukio 12, 40100 Jyväskylä). Päivien yhteydessä on esillä laaja, myös yleisölle avoinna oleva maksuton fysioterapia- ja kuntoutuslaitteiden ja -palveluiden näyttely FYSI-messut.

Lauantai-aamun ohjelmassa on klo 10.00 yleisölle suunnattu ”Istuminen tappaa – so what!” -luento, jossa uusimpaan istumistutkimukseen perehtynyt ja aiheesta mm. Luomuliikunnan vallankumous -kirjan kirjoittanut LitM Arto Pesola kertoo, miten istumisfysiologian uusimmat tutkimukset osoittavat pitkäkestoisen istumisen olevan itsenäisesti vaikuttava terveystekijä ja kannustavat istumisen tietoiseen, tiheään tauottamiseen ja arjen aktivointiin.

Alan yrittäjäjärjestön, Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset FYSI ry:n hallitus antaa FYSI-päivillä JULKILAUSUMAN (liitteenä; julkaisuvapaa 24.4.2015), joka liittyy terveydenhoitoalan pk-yritysten ja ammatinharjoittajien rooliin sote-uudistuksessa.

FYSI-päivien yleisinfo http://www.fysi.fi

FYSI-päivät esite ja ohjelma http://www.fysi.fi/images/fysipaivat15_ohjesiteA5_0804aukea.pdf

FYSI-messujen kartta ja näytteilleasettajathttp://www.fysi.fi/images/liitteet/2015/FYSI-messut_2015_messualueen_kartta_ja_naytteilleasettajat.pdf

FYSI-päivien pääteemoja ovat tänä vuonna asiakkaan valmentaminen, ohjaaminen ja motivointi. Fysioterapeutit ovat erityisesti niiden ihmisten liikkumisen asiantuntijoita, joilla on jo liikkumista haittaavia terveydellisiä ongelmia. Tuoreet tutkimukset kertovat liikkumattomuuden aiheuttamista terveydellisistä haitoista ja sen yhteiskunnalle aiheuttamista kustannuksista. Asiakkaan kokonaisvaltaisesta valmentamisesta on tullut yhä tärkeämpi osa fysioterapiaa ja kuntoutusta.

Lisätiedot:

Toiminnanjohtaja Leila Salonen, 040 749 8706, leila.salonen@fysi.fi

Koulutussuunnittelija Katja Tonteri, 040 551 4386, katja.tonteri@fysi.fi

Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset Fysi ry on valtakunnallinen, vuonna 1972 perustettu edunvalvontajärjestö, yhteistyöverkosto ja kouluttajaorganisaatio, johon kuuluu yli 700 yritystä eri puolilta Suomea. Valtaosa FYSI ry:n jäsenyrityksistä on pieniä, keskimäärin 3 hengen yrityksiä, jotka tarjoavat lähipalveluja kotikuntansa asukkaille, työllistävät ja tuottavat verotulonsa Suomeen. Toimialan yritykset ovat jo vuosikymmenien ajan täydentäneet julkista terveydenhuoltoa tuottamalla lähipalveluna mm. vaativia vaikeavammaisten lääkinnällisen kuntoutuksen palveluja. 80 % kaikesta fysioterapiasta tuotetaan näissä yksityisissä fysioterapiakeskuksissa, joissa on tarjolla merkittävää alan erikoisosaamista kansalaisten työ- ja toimintakyvyn ylläpitämiseen.