Etusivu » Tiedotteet » Terveys » LUUSTOTERVEYSILTA JOENSUUSSA MAAILMAN OSTEOPOROOSIPÄIVÄNÄ 20.10.

Suomen Luustoliitto

LUUSTOTERVEYSILTA JOENSUUSSA MAAILMAN OSTEOPOROOSIPÄIVÄNÄ 20.10.

Julkaistu: 14.10.2015 klo 13:48
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

400 000 suomalaisella on heikot luut, josta aiheutuu vuosittain 30 000 – 40 000 murtumaa. Jo yli 45-vuotiaiden naisten joka toisen murtuman taustalla saattaa olla osteoporoosi. Jo 5 cm pituuden lyhenemä ja kumara ryhti voi olla merkki osteoporoottisista selkänikaman murtumista. Osteoporoosi ei katso myöskään ikää eikä sukupuolta: osteoporoosiin voi sairastua jo nuorena, vaikka se on yleisempää ikääntyneillä. 50 vuotta täyttäneistä naisista joka kolmannella ja miehistä joka viidennellä murtuu ranne, nikama tai lonkka osteoporoosin vuoksi.

– Jotta osteoporoosia voi ennaltaehkäistä tai jotta sitä voi hoitaa, on tärkeää tietää perusasiat luustoterveydestä. Koskaan ei ole liian myöhäistä hoitaa luustoterveyttään, muistuttaa Luustoliiton toiminnanjohtaja Ansa Holm. Aiheesta Luustoterveyden omahoidon kulmakivet ja uudet tuulet kertoo Maailman osteoporoosipäivänä ti 20.10.2015 klo 18.00 toiminnanjohtaja Ansa Holm Suomen Luustoliitosta. Kyseessä on maksuton tilaisuus.

Koskaan ei ole liian myöhäistä hoitaa luustoterveyttään.

tilaisuudesta ja alueen luustoyhdistyksestä:

puheenjohtaja Marja-Leena Päivinen, Pohjois-Karjalan Luustoyhdistys ry
puh. 0440 968 443 tai luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com

Luustoviikosta, Maailman osteoporoosipäivästä ja alustuksen sisällöstä:

toiminnanjohtaja Ansa Holm, Suomen Luustoliitto ry
puh. 050 303 8129 tai ansa.holm@luustoliitto.fi

LUUSTOTERVEYSILTA

ti 20.10.2015 klo 18.00 alkaen Senioripihan Matti-talo, ravintola Suvanto
(Rauhankatu 1 A), Joensuu

Alustajana toiminnanjohtaja Ansa Holm,
Pohjois-Karjalan Luustoyhdistys ry

Vapaa pääsy

TERVETULOA

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.