Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Lokakuu on vaaleanpunainen – Roosa nauha -kampanja

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Lokakuu on vaaleanpunainen – Roosa nauha -kampanja

Julkaistu: 04.10.2016 klo 12:24
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Päijät-Hämeen keskussairaalan pääaulassa keskiviikkona 5.10. klo 9-15 pääset tutustumaan rintojen itsehoitoon. Paikalla on rintasyöpäyhdistyksen edustajia sekä keskussairaalan syöpäsairaanhoitajia kertomassa rintasyövän tunnistamisesta, hoidosta ja vertaistuesta.

Palpointia ja kyhmyjen löytämistä voi harjoitella keskiviikon teemapäivässä tekorintojen avulla. Jaossa on infolehtisiä aiheesta. Päijät-Hämeen Hyviksestä (hyvis.fi) löydät myös lisätietoa rintasyöpäpotilaan hoitopolusta ja Etelä-Suomen syöpäyhdistyksen toiminnasta.

Lokakuu on rintasyövän tietoisuus kuukausi ympäri maailmaa. Sen tarkoituksena on lisätä tietoisuutta rintasyövästä sekä kerätä varoja rintasyöpätutkimukselle ja potilastyölle. Tunnusmerkkinä on Roosa nauha. Keskiviikon tapahtumasta voit ostaa myös Roosa nauhoja. Varat menevät Päijät-Hämeen alueen rintasyöpäpotilaiden hyväksi.

Lisätiedot asiantuntijasairaanhoitaja Sari Hokkanen, puh. 044 719 5877

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki