Etusivu » Tiedotteet » Terveys » LähiTapiola tuo Suomen markkinoille uudenlaisen vakuutuspalvelun lapsen vakavan sairastumisen varalle

LähiTapiola

Julkaistu: 05.10.2015 klo 10:24
Julkaisija: LähiTapiola

Lapsen vakavalla sairastumisella voi olla perheelle suuria taloudellisia vaikutuksia. LähiTapiola tuo markkinoille vakuutuksen, jolla voi täydentää sosiaaliturvaa ansiotulojen menetyksen ja sairastumisesta aiheutuvien muiden kustannusten varalta.

Jos lapsi sairastuu vakavasti, on hoito julkisella puolella laadukasta. Sen sijaan sosiaaliturva kattaa vain hyvin rajallisesti perheelle aiheutuvia välillisiä kustannuksia. Tämän vuoksi LähiTapiolan uudesta vakuutuksesta voi saada lapsen sairastuessa päivärahaa ja kertakorvausta perheen arjen järjestelyyn.

”Flunssien ja vatsatautien kanssa yleensä pärjätään. Mutta jos lapsi sairastuu tai vammautuu vakavasti, on tärkeää, että silloin vanhemmat voivat keskittyä vain lapsen hoitamiseen, eikä raha-asioista huolehtimiseen. Lapsen vakavan sairauden vakuutus paikkaa aukkoa, joka muutoin jäisi turvaamatta”, LähiTapiola Henkiyhtiön yksikönjohtaja Veera Lammi sanoo.

Vakuutukseen kuuluva päiväraha auttaa paikkaaman töistä poissaolon aiheuttamia ansionmenetyksiä. ”Lapsen sairastuessa moni vanhempi haluaa jäädä pois töistä, jotta voi keskittyä lapsen hoitamiseen. Vakuutusta voi käyttää esimerkiksi kattamaan niitä kuluja ja ansionmenetyksiä, joita vanhemman poissaolo töistä aiheuttaa.” Vakuutuksen perusteella maksetaan päivärahaa, kun lapsi joutuu yli 12 tunniksi sairaa­lahoitoon.

Vakuutuksesta voi saada korvauksen myös vakavan diagnoosin tai lapselle jäävän pysyvän haitan perusteella. ”Korvauksilla voi kattaa esimerkiksi sairaalamatkojen ja majoituksen aiheuttamia kuluja. Kertakorvausten etuna on, että ne voidaan käyttää vanhempien parhaaksi katsomalla tavalla hoidon järjestämiseen lapselle. Moni lapsi voi tarvita myös arkea helpottavien ja henkilökohtaisesti sopi­vampien hoito- ja apuvälineitä täydentävää kuntoutusta ja terapiaan. Myös näihin voi käyttää vakuutuskorvauksia”, Veera Lammi kertoo.

Uuteen vakuutukseen kuuluu myös LähiTapiolan TerveysHelppi-palvelu. Jos lapselle sattuu tapaturma tai hän sairastuu, vanhemmat voivat soittaa ilmaiseen palvelunumeroon, jossa puheluihin vastaavat lääkäriasema Dextran ammattilaiset.

”Vakavassa elämäntilanteessa usein herää paljon sairauteen ja elämän järjestämiseen liittyviä  kysymyksiä ja luotettavaa tietoa on vaihtelevasti saatavilla. Huoli, pelko  ja epävarmuus tulevaisuudesta ovat usein läsnä. Lapsen vanhemmat voivat olla yhteydessä  TerveysHelpin terveydenhuollon ammattilaisiin ja saada monipuolista apua muuttuneeseen elämäntilanteeseen”, LähiTapiola Palvelut terveydenhuollon johtaja Jarno Mäkinen sanoo.

Vakuutusturva kattaa laajasti sairauksia ja tapaturmia. Suomessa noin 4 000 lapsella on diabetes ja siihen sairastuu vuosittain kymmeniä lapsia. Jos diabetekseen sairastunut lapsi joutuisi sairauden alkuvaiheessa sairaalahoitoon esimerkiksi 20 päiväksi, maksettaisiin vakavan sairauden turvasta päivärahaa yhteensä noin 1 100 euroa ja kertakorvausta pysyvän haitan perusteella enimmillään 50 000 euroa.

Uuden vakuutuspalvelun  hinta on 165-225 euroa vuodessa valitusta turvasta riippuen.

”Jos mahdottomalta tuntuva tapahtuukin, vakuutuksella vanhemmat saavat pelivaraa arjen järjestelyihin ja tukea parhaan mahdollisen hoidon järjestämiseen. Vakava sairastuminen vaikuttaa myös lapsen tulevaisuuteen. Silloin tarvitaan taloudellista turvaa myös lapselle itselleen”, Lammi sanoo.

Lisätiedot:

LähiTapiola Henkiyhtiö

Yksikönjohtaja Veera Lammi

etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi

puh. 09-4532733

LähiTapiola Palvelut

Johtaja Jarno Mäkinen

etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi

LähiTapiola Henkiyhtiö

LähiTapiola Henkiyhtiö on Suomen neljänneksi suurin henkivakuutusyhtiö, joka tarjoaa säästö- ja riskihenkivakuutuksia sekä täydentäviä eläkevakuutuksia yksityishenkilöille ja yrityksille.