Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Koulutus murtaa muureja – Nepalin oppilaskuntien aktiivit valokuvissa

Taksvärkki ry

Koulutus murtaa muureja – Nepalin oppilaskuntien aktiivit valokuvissa

Julkaistu: 24.11.2015 klo 07:45
Julkaisija: Taksvärkki ry

Tampereella marras- ja joulukuussa kiertävä valokuvanäyttely esittelee Nepalin kyläkoulujen nuoria, jotka muuttavat asenteita ja ponnistelevat kouluympäristönsä parantamiseksi.

Taksvärkki ry:n valokuvanäyttely kertoo nepalilaisten nuorten elämästä ja koulunkäynnistä, oppilaskuntatyöstä ja tulevaisuudensuunnitelmista. Oppilaskunta-aktiivit tekevät vaikuttamistyötä, kehittävät vedenjakelua ja vessoja koulussa ja tukevat heikko-osaisimpia.

Koulutus murtaa muureja -valokuvanäyttelyssä nepalilaisnuoret kertovat suoraan suomalaisille nuorille, miksi he toimivat ja mitä he haluavat saada aikaan kotikylissään ja kouluissaan.

Näyttely on aukioloaikojen puitteissa nähtävissä Tampereen yliopiston Päätalolla kehitysyhteistyöviikko-tapahtuman aikana (24.–26.11.), Nuorten kahvila Cafe 13:ssa (vko 49), Tampereen nuorisotila Monitoimitalo 13:ssa (vko 50), Metson kirjaston lastenosastolla (16.–23.12.) ja Hervannan kirjaston nuortenosastolla (23.12.–2.1.).

Taksvärkki ry:n kampanjassa lukuvuonna 2015–2016 suomalaiset nuoret tukevat Nepalin kyläkoulujen oppilaskuntien työtä paremman kouluympäristön ja tasa-arvon puolesta.

”Oppilaskunnan ansiosta koulumme ympäristö on nyt siisti ja puhdas ja meillä on juomavettä saatavilla.”

–Bipin Adhikari, 13, Mirgen kylä, Nepal

”Haluan poliittiseksi päättäjäksi, koska haluan muuttaa asioita. Ennen oppilaskuntaa en uskaltanut puhua julkisesti. Nykyään en enää pelkää mitään.”

– Chandika Khatiwada, 14, Mirgen kylä, Nepal

Tiedottaja Pamela Arslan, Taksvärkki ry, 050 541 9239, pamela.arslan@taksvarkki.fi

Tampereen aluekoordinaattori Anna Kivimäki, Taksvärkki ry, 040-7006740, tampere@taksvarkki.fi

www.taksvarkki.fi/nepal

Taksvärkki ry on suoraa toimintaa nuorelta nuorelle! Tuemme lasten ja nuorten oikeuksien toteutumista kehitysmaissa ja kannustamme suomalaisia nuoria maailmanlaajuiseen yhteisvastuuseen.

Taksvärkki-keräyksiä, kehitysyhteistyötä, globaalikasvatusta – vuodesta 1967.

www.taksvarkki.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon