Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Katso video ja jaa edelleen

Suomen Reumaliitto ry

Katso video ja jaa edelleen

Julkaistu: 11.03.2014 klo 14:49
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Keltaisen Nauhan päivän 12.3.2014

videohaaste: Nouse tuolista -video, klikkaa tästä

Hei!

Haastan yrityksenne mukaan Suomen Reumaliiton Keltaisen Nauhan päivän työhyvinvointitempaukseen huomenna keskiviikkona 12.3. Nostakaa kanssamme työntekijät ylös tuoleistaan työskentelemään seisaaltaan, kävelemään portaita, taukojumppaan ja järjestämään seisoma-/kävelykokouksia. Liiallinen istuminen ja paikallaan olo vaarantavat yksilön terveyden. Pelkkä vapaa-ajan liikunta ei riitä poistamaan istumisen riskejä vaan arkiaktiivisuus on hyväksi myös työpaikalla. Työasentojen vaihtelu lisää työtehoa ja liikunnan voi luovasti yhdistää osaksi työpäivää. Liikkuvilla on vähemmän sairauspoissaoloja ja enemmän työkykyä.

Yllä on linkki Nouse tuolista-videoon, jossa tunnetut henkilöt: Pirjo Nuotio, Aira Samulin, Pekka Soini, Pauli Aalto-Setälä ja Leena Niemistö innostavat liikkumaan ja kertovat, miten he ovat ottaneet liikunnan osaksi tehokasta työpäivää. Toivoisimme, että välittäisitte linkkiä yrityksenne työntekijöille ja innostaisitte heitä aktiiviseen arkeen työpaikalla. Saatte vapaasti edistää työterveysasiaa, levittämällä videota myös netissä ja sosiaalisissa medioissa

Kerro, mitä ajatuksia video sinussa herätti. Otamme mieluusti vastaan palautetta.

Kampanjan suojelijana on Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja yritysten haastajana kanssani Työterveyslaitoksen pääjohtaja Harri Vainio ja fysiatrian erikoislääkäri, Dextra Oy:n toimitusjohtaja Leena Niemistö.

Lisää arkiaktiivisuutta tuki- ja liikuntaelinterveydeksi!

Maria Ekroth
Toimitusjohtaja, KTM
maria.ekroth@reumaliitto.fi
Suomen Reumaliitto
Iso Roobertinkatu 20-22 A
00120 Helsinki

Keltaisen Nauhan päivän tiedote ja vanhempi tutkija Nina Nevalan puheenvuoro istumisen välttämisestä.

Suomen Reumaliitto on valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä ja niihin 43 000 henkilöjäsentä. Liitto tekee työtä reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla.