Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Kari Varkilasta LPY:n uusi puheenjohtaja

Kari Varkilasta LPY:n uusi puheenjohtaja

Julkaistu: 19.06.2013 klo 22:10
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Lääkäripalveluyritykset ry LPY:n hallituksen puheenjohtajaksi on tänään valittu lääketieteen ja kirurgian tohtori Kari Varkila. Varapuheenjohtajana aloittaa PlusTerveys Oy:n toimitusjohtaja, KTM Eila Annala.

Aikaisemmin LPY:n hallituksen varapuheenjohtajana toiminut Varkila on Koskiklinikan toimitusjohtaja. Uusi puheenjohtaja haluaa tulevalla kaudellaan parantaa toimialatuntemusta, kasvattaa edunvalvontatyöhön liittyvää asiantuntijatoimintaa sekä nostaa esiin yritysvastuuteemoja. Varkila aikoo viedä toimivien terveyspalvelumarkkinoiden ja palvelusetelin sanomaa eteenpäin.
– Lääkäripalveluyrityksissä on valtavasti terveydenhuollon osaamista, jota yhteiskunta ei hyödynnä tarpeeksi. Suomalainen terveydenhuolto on kohtaamassa niin suuria haasteita, että niiden voittamiseksi on otettava käyttöön kaikki voimavarat. Parhaiten se tapahtuu eriyttämällä julkisen terveydenhuollon järjestämis- ja tuottamisvastuut ja ottamalla yksityiset palvelujen tuottajat tasavertaisesti kilpailemaan palvelujen tuottamisesta julkisomisteisten palvelujen tuottajien rinnalle. Tällöin on hyödynnettävä parhaalla mahdollisella tavalla yksityistä tuottajajoukkoa niin, että kaikki yritykset voivat kantaa kortensa kekoon.
Yksi lääke terveydenhuollon haasteisiin on palveluseteli.
– Lääkäripalvelut ovat korkeaa osaamista vaativaa asiantuntijatoimintaa, jonka hyödyntämisessä palveluseteli on sekä palvelujen järjestäjän että potilaan kannalta parempi kuin perinteinen kankea ja määrämuotoinen hankintakilpailutus.

LISÄTIETOJA:
Toiminnanjohtaja Ismo Partanen, puh. 040 518 5799, ismo.partanen@lpy.fi.
Puheenjohtaja Kari Varkila, puh. 03 2506 150, kari.varkila@koskiklinikka.fi