Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Kansan Sivistysrahasto tukee Finnwatchin työtä

Kansan Sivistysrahasto tukee Finnwatchin työtä

Julkaistu: 19.04.2016 klo 14:13
Julkaisija: Kansan Sivistysrahasto

Kansan Sivistysrahasto myöntää yhteensä 120 000 euroa yksi- ja kaksivuotisiin kärkihankkeisiin, jotka pyrkivät lisäämään eri puolilla Suomea tehtävää merkityksellistä yhteiskunnallista työtä. Yksi kärkihanketuen saaja on Finnwatch, yritystoiminnan globaaleja vaikutuksia tutkiva kansalaisjärjestö.

”Vuosittain jakamiemme apurahojen tavoitteena on kannustaa ihmisiä toteuttamaan omaa luovuuttaan. Vuodesta 2016 alkaen Kansan Sivistysrahasto nostaa esiin yhteiskunnallisesti merkityksellisiä kärkihankkeita, joiden toimintaa tuemme taloudellisesti”, kertoo Kansan Sivistysrahaston hallituksen puheenjohtaja Niko Korte

Vuodesta 2009 itsenäisenä yhdistyksenä toiminut Finnwatch on yksi kaksivuotisen taloudellisen tuen saajista. Kansan Sivistysrahaston hallitus pitää erinomaisena tukikohteena Finnwatchin tuottamaa yhteiskunnallisesti painavaa keskusteluaineistoa, jolla on kaikupohjaa paljon yli työväenliikkeen rajojen.

"Julkisia rahoituslähteitämme on leikattu kehitysyhteistyöleikkausten ja painopistemuutosten takia. Tämän vuoksi onkin hyvin tärkeää saada muilta tahoilta resursseja. Kansan Sivistysrahastolta saamamme rahoitus mahdollistaa osaltaan toimintamme jatkumisen. Verot ja ihmisoikeudet tulevat olemaan fokuksessamme myös tulevaisuudessa”, kertoo Finnwatchin toiminnanjohtaja Sonja Vartiala.

Finnwatchin lisäksi Kansan Sivistysrahasto tukee seuraavia hankkeita:
Työväenkulttuuri talteen ja eläväksi  – työväen perinteisen musiikin tallentamishanke
Kansalliskirjaston Suomen Sosialidemokraatti -lehden digitointihanke
Itsenäisen Suomen historiaa esittelevä Vapauden museo -hanke
Kansallisgallerian taiteen yhteiskunnallista vaikuttavuutta tukeva säätiökeräys
Heikki Sarmannon sävellystyö Johannes Kastaja -oratorio

Lisätietoja

Kansan Sivistysrahasto, hallituksen puheenjohtaja Niko Korte, p. +358 4 1431 6375

Kansan Sivistysrahasto, asiamies Ulla Vuolanne, p. 050 378 3783

Finnwatch, toiminnanjohtaja Sonja Vartiala, p. 044 568 7465

Kansan Sivistysrahasto on yksityinen säätiö, joka toimii läheisessä yhteistyössä ammattiliittojen ja työväenjärjestöjen kanssa. Rahasto jakaa hakemuksesta apurahoja tieteen ja taiteen tekijöille, opiskelijoille, harrastajille, järjestöille ja työryhmille.

www.sivistysrahasto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon