Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Itä-Jerusalemiin pystytetyt tarkistuspisteet haittaavat potilaiden pääsyä sairaaloihin

Suomen Lähetysseura

Julkaistu: 22.10.2015 klo 10:20
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Viime aikoina Itä-Jerusalemiin pystytetyt tarkistuspisteet ovat hidastaneet sekä potilaiden että henkilökunnan pääsyä useisiin sairaaloihin tiedottaa East Jerusalem Hospital Network.

Augusta Victoria sairaalan johtaja Walid Nammour kertoo, että ambulanssien ja henkilöstön viivytykset tarkistuspisteillä haittaavat potilaiden hoitoa.

”Tämä on aggressiivista ja loukkaavaa potilaita ja heidän perheitään kohtaan ja pahentaa jo ennestään jännittynyttä tilannetta”, Nammour toteaa. ”Olemme syvästi huolissamme potilaidemme hyvinvoinnista, varsinkin niistä, jotka ovat erittäin haavoittuvassa asemassa syövän tai muun sairauden takia.”

East Jerusalem Hospital Network koostuu kuudesta sairaalasta, jotka tarjoavat tertiääristä terveydenhoitoa, jota ei ole saatavilla Länsirannalla eikä Gazassa. Sillä on johtava asema Palestiinan terveydenhuollon kehittämisessä sekä terveydenhuollon henkilökunnan kouluttamisessa.

Suomen Lähetysseura tukee taloudellisesti Augusta Victoria -sairaalaa, joka tarjoaa Länsirannan ja Gazan palestiinalaisille hoitoa mm. syöpä-, diabetes- ja lastentautien keskuksissa.

Lähde: Luterilainen maailmanliitto

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi