Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Hyvän elämän eväitä tietokirjailijan kynästä

Suomen Nivelyhdistys ry

Hyvän elämän eväitä tietokirjailijan kynästä

Julkaistu: 15.08.2011 klo 12:23
Julkaisija: Suomen Nivelyhdistys ry

Tietokirjailija ja toimittaja Tuula Vainikainen kertoo hyvän elämän eväistä kokemuksellisten tietokirjojensa Nivelkirja (WSOY 2010) ja Tyhjenevä pesä – täysi sydän (WSOY 2011) pohjalta. Tilaisuuden järjestää Suomen Nivelyhdistyksen Jyväskylän alaosasto (nivelpiiri)

maanantaina 22.8. kello 18–20 Sepänkeskuksen Reaktori-salissa, Kyllikinkatu 1.

Liikkuminen on ihmiselle elintärkeää. Sen moni huomaa vasta siinä vaiheessa, kun nivelet tekevät tenän. Lähes 20 000 suomalaista saa vuosittain polviinsa tai lonkkiinsa tekonivelet, joilla he saavat lisää myös liikkuvia vuosia. Paljon olisi kuitenkin tehtävissä, ennen kuin ollaan kirurgin leikkauspöydällä tekoniveliä saamassa.

Tuula Vainikaisen kirjoittama Nivelkirja. Nivelrikko, tekonivelleikkaus ja kuntoutuminen (WSOY 2010) jakaa lääketieteen asiantuntijoiden ja nivelrikkopotilaiden tietoa ja kokemuksia nivelasioista. Tieto ei lisää tuskaa – paljon on tehtävissä liikkeessä pysymiseksi ja vaativasta leikkauksesta selviämiseksi.

Naisen elämä muuttuu, kun lapset lähtevät kotoa. Pesä tyhjenee, mutta sydän on edelleen täynnä – monenlaisia tunteita. Tyhjenevän pesän vaihe on hyvä aika pohtia, mitä on takana ja mitä voisi vielä tehdä. Kuinka elää elämänsä iltapäivää itseään ja unelmiaan unohtamatta.

Tuula Vainikaisen ja Johanna Muuraiskankaan elokuun alussa ilmestyneessä kirjassa Tyhjenevä pesä – täysi sydän. Naisena ja äitinä uuden elämän kynnyksellä (WSOY 2011) kirjoittajat elävät juuri tätä elämänvaihetta. He tietävät, että luopuessasi jostain, vaikka kuinka rakkaasta, saat aina jotain muuta tärkeää tilalle.

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan!

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Kirjat ja esiintymiset: Tuula Vainikainen, puh. 045 671 9558, tuula.vainikainen@saunalahti.fi, www.tuulavainikainen.fi

Suomen Nivelyhdistyksen toiminta ja Jyväskylän nivelpiiri: Raija Malmivaara, puh. 0400 967 301, raija.malmivaara@niveltieto.net, www.niveltieto.net

FM Tuula Vainikainen on raisiolainen lääketieteen toimittaja ja tietokirjailija. Hänet valittiin Vuoden tiedetoimittajaksi vuonna 2011. Tuula kirjoittaa ja puhuu mielellään lasten ja aikuisten suhteista, työstä ja terveydestä. Hän yhdistää kirjoissaan tutkimustietoa ja omia kokemuksiaan mm. kirjoittaessaan äideistä ja aikuisista tyttäristä, tekonivelistä ja tyhjenevästä pesästä.

Suomen Nivelyhdistys ry on valtakunnallinen, nivelsairaita tukeva potilasjärjestö, jonka tehtäviin kuuluu vertaistuki, tiedottaminen ja edunvalvonta. Nivelyhdistys palvelee kaikkia, joiden nivelsairaus voi aiheuttaa tekonivelleikkauksen tarpeen. Tällä hetkellä yhdistyksellä on noin 8500 jäsentä ja yli 50 eri puolilla Suomea toimivaa alaosastoa.