Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Hiusongelmat lisääntyneet kiireisen ja stressaavan elämäntyylin myötä

HiusAkatemia

Hiusongelmat lisääntyneet kiireisen ja stressaavan elämäntyylin myötä

Julkaistu: 11.04.2016 klo 13:32
Julkaisija: HiusAkatemia

Lehdistötiedote                                                                            Julkaisuvapaa

Hiusongelmat lisääntyneet kiireisen ja stressaavan elämäntyylin myötä

Yhä suurempi joukko ihmisiä kärsii hiusongelmista. Suurin syy hakeutua hiustutkimukseen on hiustenlähtö. Useilla syynä on myös vaikea hilse tai ärsyyntynyt, kutiava hiuspohja. Hiusongelmat koskettavat niin naisia kuin miehiäkin, ja lasten määrä on huolestuttavasti nousussa. Suomalaisten yleiset huolet ovat myös veltot, elottomat liian kuivat tai  voimakkaasti rasvoittuvat hiukset.

Hiustenlähdön syynä ei ole koskaan yksi tekijä, vaan se on usean häiriötekijän yhteisvaikutus. Useat hiusongelmat kuten pälvikaljuus, psoriaasi ja eräät muut hilsetyypit ovat stressin laukaisemia, mutta taustalla on useita eri tekijöitä. Toinen yleinen syy hiustenlähtöön on vastustuskyvyn heikentyminen, mikä voi johtua mm. yksipuolisesta ruoasta, nykyruoan ravintoköyhyydestä, terveyden heikentymisestä, allergiasta tai lääkkeistä. Liiallinen pesu ja huonolaatuiset hiustuotteet saattavat lisäksi aiheuttaa tulehduksen.

Hiusongelmien hoitaminen vaatii pitkäjänteisyyttä. Hius elää 2-6 vuotta perimästä riippuen. Hiukset eivät palaudu täyteen vahvuuteen muutamassa kuukaudessa. Hiustenlähdön loppuminen ja hiusten palautuminen kestää karkeasti ottaen hiusten kasvuiän verran, mikäli ohjeita noudatetaan ja terveydentila on hyvä tai lääkitys kohdallaan.

Hiusjuuritutkimus antaa luotettavaa tietoa siitä, miten hiukset ja hiuspohja voidaan hoitaa hyvään kuntoon. Hiustutkimuksessa tutkija ottaa näytteet vetämällä varovasti hiuksia juurineen, ja ne tutkitaan tarkoin mikroskoopilla. Tutkimuksen ja asiakkaan laboratoriotulosten ja esitietolomakkeen pohjalta hiustutkija antaa yksilölliset hoito-ohjeet, joiden perusteella pyritään saamaan hiukset kasvamaan täyden elinaikansa.

Jyväskylän Hiusklinikan tehtävänä on hiusten ja hiuspohjan hyvinvoinnin edistäminen sekä hiustenlähdön syiden selvittäminen, hoito ja yksilölliset kotihoito-ohjeet. Jyväskylän Hiusklinikka on uusi HiusAkatemian (Helsinki) jäsenliike.

Tervetuloa kuulemaan lisää hiusongelmista ja niiden hoidosta: Toukokuussa keskiviikkona 11.5. klo 18.00. Vapaa pääsy.

Paikka: Kauppakatu 19 C sisäpiha (Maatalo), Jyväskylän Hiusklinikka

Luennoitsijana hiustutkija, luonn.tiet. kand. Annikki Hagros-Koski, HiusAkatemia

Lisätietoja: Miisa Rauhala 050-561 9775. jyvaskylanhiusklinikka@gmail.com

Annikki Hagros-Koski, GSM +358 400 615 465, annikki.hagroskoski@hiusakatemia.fi

Jyväskylän Hiusklinkka on avattu maaliskuussa, viralliset avajaiset toukokuussa. Yrityksen toiminta: Hiusjuuritutkimukset HiusAkatemian kouluttamana: hiustenlähtö, pälvikalju, kaljuuntuminen, vaikeat hilseet, huonokuntoiset hiukset.