Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Hiirikäsioireista kärsii 2/3, 22% tietää sen johtuvan työstä

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Hiirikäsioireista kärsii 2/3, 22% tietää sen johtuvan työstä

Julkaistu: 19.09.2013 klo 08:45
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Työergonomian ammattilainen Kim Lönnqvist suosittelee kaikkia toimistotyöntekijöitä ottamaan ergonomian ja työhyvinvoinnin vakavasti. Tavalliset työvälineet eivät auta, jos käyttäjä on rikki. Yksi sairauspäivä maksaa yli kolme sataa euroa ja parempi ergonomia todetusti säästää ja edistää työhyvinvointia.

Avaintieto Oy:n tuoterepertuaari perustuu ongelmien ratkaisemiseen, joista yleisimmät ovat rannevaivat sekä selän ja niska-hartia-alueen kipu. On todettu, että istuminen tietokoneen ääressä sekä hiiren käyttö ovat yleisiä syitä rasitukselle. – Ihmistä ei ole luotu istumaan, mutta toisaalta toimistotyössä sitä on vaikea välttää. Tästä syystä olemme yrittäneet löytää parhaat mahdolliset ergonomiaratkaisut hyvinvoinnin ylläpitämiseen, toimitusjohtaja Kim Lönnqvist kertoo.
Yrityksen ydin on keskihiiri, RollerMouse, jonka tarkoitus on ehkäistä hyvin yleinen hiirikäsivaiva. Samalla työskentelyasento paranee, mukavoittaen ja nopeuttaen työtä. RollerMouse asetetaan näppäimistön eteen ja sillä ohjataan hiiren liikkeitä ohjaustangon avulla. Yrityksen maahantuoma RollerMouse lanserattiin vuonna 2001, ja sen jälkeen se on ollut ylivoimainen markkinajohtaja.
– RollerMouse on todella laadukas tuote ja sen elinikä on moninkertainen verrattuna tietokoneeseen, sanoo Kim Lönnqvist.

Istumaongelmien ratkaisuun Kim ja markkinointivastaava Lucas Lönnqvist nostavat esille kaksi tuotetta: satulatuolin ja aktiivituolin Active/Air Balance. Satulatuoli sisältää memory foamia, mikä muokkautuu takapuolen mukaan ollakseen mahdollisimman monelle hyväntuntuinen. Aktiivituoli on luotu estämään pitkään paikalla istumisen aiheuttamia selkäkipuja. Istuessa aktiivituolit mahdollistaa täyden liikkumisen vahvistaen selkä- ja vatsalihaksia, sekä parantaen verenkiertoa.

Yrityksellä on kahdeksan vankan kokemuksen omaavaa työntekijää. Myynti tapahtuu koko maan kattavan jälleenmyyjäverkoston kautta, ja tarkoitus on että loppuasiakas saa tuotteet tutulta ja turvalliselta toimittajalta. Avaintieto Oy:n pitkä kokemus alalta ja yhteistyö työfysioterapeuttien kanssa toimivat vahvana pohjana tuotteiden kehittämisessä. Kim kehuu myös työntekijöitään kertomalla heidän olevan intoa täynnä ja valmiita palvelemaan asiakkaita.
– Olemme onnellisia kun käyttäjät saavat apua tuotteistamme ja tyytyväinen asiakas tuo lisäarvoa yritykselle.

Osoitteesta www.avaintieto.fi löydätte koko tuotevalikoimamme. Jälleenmyyjinä ovat toimistotarvikeliikkeet, tietokone- ja IT-ratkaisutoimittajat, kalustetoimittajat sekä ergonomiayritykset kautta maan.

Yhteydenotot: http://bit.ly/1816Ho1

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi