Etusivu » Tiedotteet » Terveys » HelsinkiMissiosta nuori löytää kuulijan heinäkuussakin

HelsinkiMissio

HelsinkiMissiosta nuori löytää kuulijan heinäkuussakin

Julkaistu: 09.07.2015 klo 10:57
Julkaisija: HelsinkiMissio

Kesä tuo muutoksen monen nuoren elämään. Koulun ja opiskeluiden tuomiin rutiineihin ja ihmissuhteisiin tulee tauko. Viimeistään heinäkuun alussa syksyn opiskelupaikka tai sitä ilman jääminen selviävät. Nämä ja monet muut muutokset ja pettymykset voivat ahdistaa.

− Nuoret hakeutuvat kriisityömme asiakkaiksi yleisimmin ahdistuksen ja paniikkituntemusten sekä masennuksen takia.  Arvomaailma on muuttunut aiempaa kilpailuhenkisemmäksi ja nuorilla on valtavasti paineita, kertoo keskustelu- ja kriisiavun päällikkö Sari Arolinna.

Matalan kynnyksen keskusteluapua

HelsinkiMissiosta nuori löytää kuulijan heinäkuussakin. Nuorten Kriisipiste ja Krisjouren för unga ovat auki koko kesän ja ne palvelevat nuoria maksutta ja matalan kynnyksen periaatteella. Kriisityöntekijän kanssa nuori voi purkaa ahdistustaan ja löytää keinoja yksinäisyyden voittamiseen. Mikään kriisi ei ole liian pieni avun hakemiseksi, jos se aiheuttaa ongelmia nuoren elämässä.

Kriisipisteen välityksellä nuori voi saada tuekseen myös vapaaehtoisen koulutetun tukihenkilön. Tukihenkilön tehtävänä on olla läsnä, kuunnella ja auttaa nuorta selkiyttämään elämäntilannettaan.

− Meillä on hyviä kokemuksia Nuorten Kriisipisteellä ja Krisjouren för ungassa siitä, että antamamme apu auttaa. Yli puolet asiakkaista ei tarvitse jatkohoitoa saamansa keskusteluavun jälkeen, Arolinna kertoo.

Nuorten Kriisipiste ja Krisjouren för unga auttavat koko kesän

Nuorten Kriisipiste tarjoaa maksutonta ja luottamuksellista kriisityöntekijän kanssa käytävää keskusteluapua 12–29-vuotiaille nuorille ja aikuisille sekä heidän perheilleen. Nuorten Kriisipiste palvelee tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9−12 ja chat-päivystys palvelee maanantaisin klo 9−11. Päivystysaikoina voi tulla ilman ajanvarausta Albertinkatu 33:n päivystysvastaanotolle, soittaa puh. 045 341 0583 tai lähettää sähköpostia nuortenkriisipiste@helsinkimissio.fi.

Krisjouren för unga erbjuder samtalshjälp för 12–29-åriga ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Servicen kostar inget och är konfidentiell. Krisjouren för unga har telefon- och besöksjour tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 11–13. Dejourerande krisarbetaren svarar då på telefonnumret 045 341 0574. Under jourtid kan man också komma på besök utan tidsbeställning. Utanför jourtid går det bra att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare. Du kan även kontakta oss eller boka tid hos oss via e-post till adressen krisjouren@helsinkimissio.fi.

keskustelu- ja kriisiavun päällikkö Sari Arolinna, 045 352 1848 sari.arolinna@helsinkimissio.fi

viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544 kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 700 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.