Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Hattulan pieneläinsairaala auttaa Uudenmaan, Hämeen ja Pirkanmaan lemmikkipotilaita ympäri vuorokauden myös juhannuksena

Univet Oy

Julkaistu: 19.06.2013 klo 13:47
Julkaisija: Univet Oy

Lomakausi lisää lemmikkipotilaiden tapaturmia ja äkillisiä sairastumisia

Univet-ketjun uusin tulokas, Hattulassa toimiva eläinsairaala Vethaus Oy auttaa kaikkia Suomen pieneläinpotilaita ympäri vuorokauden ilman ajanvarausta myös juhannuksena. Kesällä äkillisten sairastumisten ja tapaturmien määrä kasvaa ja se näkyy potilasmäärissä eläinklinikoillakin.

– Kesän riesat kuten punkit ja kyyt, vesileikeistä johtuvat korvatulehdukset ja ihosairaudet sekä lämpöhalvaukset ovat yleisimpiä syitä hankkiutua eläinklinikalle. Perheen ja lemmikkien liikkuessa myös tapaturmien riski kasvaa, kertoo Juha Virolainen Hattulan eläinsairaalasta.

Eläinlääkinnän huippuosaamiseen keskittynyt Univet Oy osti Hattulassa toimivan Vethaus Oy:n sekä Lahdessa toimivan Lahden eläinlääkääriasema Oy:n kesäkuun alussa. Vethausin yksityinen pieneläinsairaala on merkittävä lisäys Univetin palvelutarjontaan.

– Hattulaan pääsee Helsingistä ja Tampereelta noin tunnissa sekä Turustakin kahdessa tunnissa. Meillä on käytössä täyden palvelun eläinsairaala sekä ammattitaitoinen henkilökunta jatkuvassa valmiudessa vakavia ja äkillisiä tapauksia varten.  Kaikki potilaat otetaan vastaan, ja akuuttien potilaiden hoidosta huolehditaan kiireellisyysjärjestyksessä”, kertoo Univetin toimitusjohtaja Pekka Happonen.

Lemmikin omistajan muistilista kesään:

- Käytä punkkipantaa tai -torjunta-ainetta ja tarkista turkki päivittäin punkkien varalta

- Vältä sinileväisiä vesiä

- Pidä kyypakkaus mukanasi luonnossa liikkuessasi ampiaistenpistojen varalta

- Kyyn pureman tapahtuessa ota AINA yhteyttä eläinlääkäriin!

- Pidä matkassakin mukana vettä

- Älä jätä milloinkaan lemmikkiäsi yksin autoon kesäsäällä, varjoisakin paikka voi auringon liikkuessa muuttua kuumaksi pätsiksi.

Äkillisissä tapauksissa Hattulan Eläinsairaala palvelee ympäri vuorokauden numerossa 03  637 2302 tai päivystysnumerosta 0600 550 139.

Univet Oy, toimitusjohtaja Pekka Happonen, pekka.happonen@univet.fi tai p. 0400 215 493.

Univet Hattulan Eläinsairaala,  p. 03 637 2302

Univet Oy, markkinointikoordinaattori Annika Wiksten, annika.wiksten@univet.fi tai p. 040 558 8753.

Univet on eläinlääkinnän huippuosaamiseen keskittynyt eläinlääkäriasemaketju, joka on perustettu vuonna 2008. Tällä hetkellä se kattaa yhteensä 16 eläinklinikkaa ja työllistää noin 220 henkilöä. Univet on osa ruotsalaista Pohjois-Euroopan suurinta ja arvostetuinta Evidensia-eläinlääkäriketjua. www.univet.fi