Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Fiocare – vuorovaikutteinen oppimisympäristö sairaanhoitajille

Fioca Oy

Fiocare – vuorovaikutteinen oppimisympäristö sairaanhoitajille

Julkaistu: 23.08.2016 klo 09:16
Julkaisija: Fioca Oy

Suomen sairaanhoitajaliiton koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja oppimisjärjestelmiin erikoistunut Claned Oy kehittävät yhteistyössä vuorovaikutteista oppimisympäristöä sairaanhoitajille ja muille terveydenhuollon ammattilaisille.

Fiocare tarjoaa sisältöä kliinisen hoitotyön, lähijohtamisen ja hoitotieteen alueilta. Palvelun tavoitteena on edistää näyttöön perustuvaa hoitotyötä, hoitotyön laatua ja nopeuttaa uusien asioiden käyttöönottoa.

Pääsisältönä Fiocaressa ovat verkkokurssit, joita päivitetään terveysalan uutisilla. Oppimissisällöistä ja ajantasaisesta uutismateriaalista muodostuu oppimismedia, jota voidaan käyttää myös Fioca Oy:n järjestämien täydennyskoulutusten lähiopetuspäivillä.

Kurssit sisältävät videoita, tekstejä, kuvia, grafiikkaa, tehtäviä ja tenttejä.

Vuorovaikutteisessa oppimisympäristössä voi muodostaa ryhmiä ja keskustella muiden opiskelijoiden kanssa. Kaikkea materiaalia voi kommentoida sosiaalisen median tavoin. Sisällön tuotannon yhteistyötahoja palvelussa ovat Tutkiva Hoitotyö -lehti, Sairaanhoitaja-lehti, Suomen sairaanhoitajaliitto sekä Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus. Lisäksi sisältöä kehitetään terveysalan yritysten yhteistyönä.

CLANED® on tekoälyteknologiaan pohjautuva digitaalinen oppimisympäristö. Kun opiskelija käyttää Clanedia oppimiseensa, järjestelmä kerää tietoa opiskelijan oppimisprosessista. Tietoa kertyy, kun opiskelija kirjoittaa, on yhteydessä toisiin opiskelijoihin, suunnittelee tai organisoi opiskeluaan. Claned tulee määrittelemään oppimisen kokonaan uudella tavalla.

Järjestelmän algoritmi prosessoi kaikki oppimisen vaiheet, analysoi siihen liittyvän tiedon ja tekee syvällisen analyysin oppimisesta. Analyysi koostuu suoriutumistuloksista, oppimistavoista, motivaatio-, tunne- ja stressitekijöistä. Käyttäjä voi hyödyntää suosituksia oppimismateriaaleista sekä saada vinkkejä samoja alueita opiskelevilta kavereilta. Järjestelmä esittelee analyysin sekä graafisessa että numeerisessa muodossa. CLANED® ratkaisee oppimisen ehkä keskeisimmän haasteen: käyttäjä oivaltaa, millainen oppija hän on ja mitkä tekijät vaikuttavat oppimistuloksiin.

Yhteydenotot:

toimitusjohtaja Panu Pikkusaari

Suomen sairaanhoitajaliiton koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy

gsm +358 44 529 0029

panu.pikkusaari@fioca.fi

fiocare.sairaanhoitajat.fi

toimitusjohtaja Mervi Palander

CLANED

gsm +358 40 702 6998

mervi@claned.com

Fioca Oy on Sairaanhoitajaliiton omistama koulutus- ja kustannusyhtiö.