Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Fatim Diarra kansainvälisten asioiden sihteeriksi Suomen ylioppilaskuntien liittoon

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Nimitys.
Julkaistu: 03.06.2016 klo 14:20
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Tiedote 3.6.2016

Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitus on valinnut kansainvälisten asioiden sihteeriksi yhteiskuntapolitiikkaa ja sosiaalietiikkaa opiskelevan Fatim Diarran, 30.

Kansainvälisten asioiden sihteeri kuuluu SYL:n edunvalvontasihteeristöön. Hänen vastuullansa on muun muassa EU-edunvalvonta, kansainväliset järjestösuhteet (erityisesti European Students’ Union ja yhteistyö pohjoismaisten sekä Baltian maiden opiskelijaliittojen kanssa), kansainvälisiä opiskelijoita koskeva edunvalvonta sekä suomalaisten korkeakoulujen kansainvälistyminen.

Diarra opiskelee parhaillaan sosiaalietiikkaa Helsingin yliopistossa ja yhteiskuntapolitiikkaa Jyväskylän yliopistossa. Hänellä on runsaasti kokemusta kansainvälisestä järjestöyhteistyöstä ja eurooppalaisesta nuorisopolitiikasta lukuisista eri luottamustehtävistä. Diarra on toiminut aktiivisesti sekä Jyväskylän yliopiston että Helsingin yliopiston ylioppilaskunnissa. Nykyisin Diarra työskentelee erityisluokanopettajana Vantaalla.

Uudessa tehtävässään Diarra aloittaa elokuun alussa.

SYL:n pääsihteeri Eero Manninen, p. 045 631 7145

Fatim Diarra, p. 044 288 5805

15 jäsenjärjestöä ja 132 000 yliopisto-opiskelijaa edustava Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry. on maan suurin yliopisto-opiskelijoiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö.