Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Elokuinen Twilight Run & Walk kerää varoja Syöpäsäätiölle

Syöpäsäätiö

Elokuinen Twilight Run & Walk kerää varoja Syöpäsäätiölle

Julkaistu: 19.05.2016 klo 09:00
Julkaisija: Syöpäsäätiö

Runner’s High järjestää elokuussa yhteistyössä Syöpäsäätiön kanssa Helsinki Twilight Run & Walk -liikuntatapahtuman Helsingin merellisissä maisemissa. Tapahtumalla kerätään varoja syöpätutkimukselle ja muistutetaan liikunnan tärkeydestä syövänehkäisyssä.

Elokuun 6.päivä järjestettävä Helsinki Twilight Run & Walk -liikuntatapahtuma sopii hyvin koko perheelle, sillä tarjolla on erilaisia liikuntamuotoja: puolimaraton, 10 km juoksu, 5 km kävelylenkki ja lapsille oma leikkimielinen Kids Run.

Twilight Run & Walk –tapahtumalla kerätään varoja kotimaiseen syöpätutkimukseen sekä syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tuki- ja neuvontapalveluille: jokaisesta osallistumismaksuista lahjoitetaan 10 euroa Syöpäsäätiölle. Kids Runin junioriosallistujista lahjoitusosuus on viisi euroa.

Säännöllinen liikunta pienentää syöpäriskiä

Varojenkeruun lisäksi tapahtuma on muistutus liikkumisen tärkeydestä.

”Liikunta on monin tavoin tärkeää hyvinvoinnin kannalta. Siitä tulee heti hyvä olo ja samalla syövän ja monien muiden kansansairauksien riski vähenee. Syövän ehkäisyn näkökulmasta kevytkin liikkuminen vähentää esimerkiksi paksusuolen syöpää ja rintasyövän vähentämiseksi tehokkainta on nykytiedon valossa kohtalaisen rasittava säännöllinen kuntoliikunta,” Syöpäjärjestöjen terveyden edistämisen ylilääkäri Eeva Ollila toteaa.

Ollila muistuttaa, että syövänehkäisyssä on kyse laaja-alaisesti terveellisistä elintavoista. Tutkimusten mukaan riittävän liikunnan, terveellisen ravinnon ja painonhallinnan avulla voidaan ehkäistä jopa kolmannes yleisimmistä syövistä.

Liikunnan tärkeyttä korostaa myös tapahtuman yhtenä suojelijana toimiva toimittaja Piia Pasanen:
”Lähdin mukaan tapahtuman suojelijaksi, koska haluan kannustaa kaikkia liikkumaan. Liikunta hoitaa sekä fyysistä että henkistä terveyttä ja auttaa jaksamaan arjessa”.

Helsinki Twilight Run & Walk –liikuntapahtuma järjestetään lauantaina 6.8.2016 klo 19.00 Helsingin Hietaniemen alueella.

Tutustu tapahtumaan ja ilmoittaudu mukaan:

Lisätietoja tapahtumasta:

Anna Korvenoja
Sisällöntuottaja, Syöpäsäätiö
anna.korvenoja(a)cancer.fi

Aki Nummela
Runner’s High
044 2050310
aki.nummela(a)runhigh.fi

Vuonna 1948 perustettu Syöpäsäätiö on taistellut jo 66 vuoden ajan syöpää vastaan.

Joka päivä yli 80 suomalaista saa syöpädiagnoosin. Syöpäsäätiön tavoitteena on, että yhä useampi syöpä voitaisiin ehkäistä tai parantaa ja että kukaan sairastunut ei jää yksin. Säätiö on ollut mukana vaikuttamassa siihen, että yhä useampi voittaa vaikean sairauden: kun toiminnan alussa vain kolmannes syöpään sairastuneista voitiin parantaa, nykyään jo kaksi kolmesta paranee.

Lahjoitusvaroin toimiva säätiö tukee  kotimaista syöpätutkimusta sekä tarjoaa tukea ja neuvontaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Lisäksi Syöpäsäätiö edistää syövän ehkäisyä ja varhaista toteamista. Varoja ohjataan myös avustuksina vähävaraisille syöpäpotilaille sekä lapsen syöpäsairauden vuoksi vaikeaan taloudelliseen tilanteeseen joutuneille perheille.