Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Beddit kertoo miten nukut yösi

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Beddit kertoo miten nukut yösi

Julkaistu: 12.12.2014 klo 11:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Kaikki vaikuttaa uneen ja uni vaikuttaa kaikkeen. Beddit kertoo helposti ja tarkasti miten nukut yösi ja miten voit parantaa elämänlaatua.

Unen laadulla on merkitystä, sillä ihminen nukkuu kolmasosan elämästään. – Hyvinvoinnin peruspilareita ovat ravinto, liikunta ja lepo. Ihmiset kiinnittävät huomiota ravintoon ja liikuntaan, mutta eivät niinkään lepoon, vaikka fakta on se, että ravinto ei imeydy kunnolla ja paino nousee, mikäli nukkuu huonosti. Liikunnan hyödytkin konkretisoituvat vasta levossa, Bedditin kehittämän suomalaisyhtiön toimitusjohtaja Lasse Leppäkorpi kertoo.

Joka kolmannella uniongelmia

Lähes joka kolmannes länsimaalaisista kärsii uniongelmista. Leppäkorven mukaan moni ei myöskään tule ajatelleeksi, että kaikki mitä teemme päivän aikana vaikuttaa unen laatuun ja se, miten nukumme, vaikuttaa siihen miten jaksamme ja miten aivomme toimivat seuraavana päivänä.

Elämme spiraalissa, jossa kaikki vaikuttaa uneen ja uni vaikuttaa kaikkeen, hän muistuttaa.

Beddit ohjaa muutoksiin

Unen laatuun on siis syytä kiinnittää huomiota ja nyt se on myös helppoa. -Beddit on huomaamaton anturi, joka asetetaan lakanan alle. Se mittaa yön aikana sykettä, hengitystä, kuorsausta ja liikkeitä, ja välittää tiedot langattomasti älypuhelimeen. Aamulla puhelimesta näkee yön tapahtumat ja unen laadun. Lisäksi käyttäjä saa käytännön vinkkejä, joiden avulla hän voi parantaa unta ja kohottaa elämänlaatua.

Miten haluat herätä?

Kovassa nousukiidossa olevaa Bedditiä kehitetään edelleen, josta tuorein esimerkki on älykäs herätystoiminto, joka herättää nukkujan kevyessä univaiheessa ja tekee siten aamuista energisempiä. – Heräämiskokemus on tieteelliseen tutkimukseen perustuva äänimaailma, kuten arkiaamu, luonto ja sunnuntaiaamu. Jatkossa siihen voi yhdistyä myös valo, Leppäkorpi vihjaa. Teksti: Mia Heiskanen

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1wVL60s
Julkaisija: Editori.fi