Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Älä pilaa selkääsi istumalla väärin!

Selkäliitto ry

Älä pilaa selkääsi istumalla väärin!

Julkaistu: 17.09.2013 klo 09:00
Julkaisija: Selkäliitto ry

Pitkään jatkuva istuminen on erityisen haitallista tuki- ja liikuntaelimistölle. Paljon paikallaan istuvilla on sekä niska- ja hartiakipuja että selkävaivoja. Runsaan istumisen haittoja voi työpaikalla välttää työn tauotuksella, tekemällä välillä töitä seisten tai kävellen sekä parantamalla työergonomiaa.

Työtuolit ja pöydät ovat muuttuneet yhä ergonomisemmiksi, jotta pystyisimme istumaan mahdollisimman pitkään ilman ongelmia.

Selkäliiton verkkosivuilta saat ohjeita hyvään istuma-asentoon ja työtuolin säätämiseen:

Selkäneuvonta- ja liikuntatoiminnan asiantuntija Pirjo Ailanto, puh. 040 553 1941, pirjo.ailanto@selkaliitto.fi

Suomen Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia.
Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta.
Selkäliiton jäsenyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea, luento- ja virkistystilaisuuksia ja retkiä.