Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Viranomaisten datansiirtotarpeisiin langaton laajakaistapalvelu

Suomen Erillisverkot Oy

Viranomaisten datansiirtotarpeisiin langaton laajakaistapalvelu

Julkaistu: 04.03.2015 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Erillisverkot Oy

Suomen Erillisverkot toteuttaa turvallisuuskriittisille ja korkeaa palvelutasoa tarvitsevien toimijoiden, kuten viranomaisten datansiirtotarpeisiin langattoman laajakaistapalvelun. Viranomaisten datansiirtopalvelut laajamittaisesti mahdollistava palvelu otetaan käyttöön syksyllä 2015.

Palvelu on suunnattu viranomaisille sekä muille turvallisuuskriitisille toimijoille, jotka tarvitsevat liikkuvaa laajakaistaa käyttääkseen omia tietojärjestelmiään sekä yhteisiä kenttäjohtamisjärjestelmiään.

”Tämä on viranomaiskentässä odotettu palvelukonseptin laajennus viranomaisten puhepalveluista laadukkaisiin laajakaistapalveluihin. 2G-, 3G- ja LTE-verkot sekä LT450-verkon palvelut ovat kuluttajien ja liike-elämän arkea. Viranomaiskentässä on nojattu toimiviin korkean saatavuuden puhe- ja lyhytsanomapalveluihin vuosia. Nyt laajennamme kumppaneidemme kanssa palveluvalikoimaamme langattomiin laajakaistapalveluihin. Valitut yhteistyökumppanit ovat osoittaneet halua olla mukana kehittämässä tulevaisuuden viranomaisviestinnän ratkaisuja kanssamme. Roolinamme on toimia kokonaispalvelujen tuottajana”, Erillisverkoissa Palveluoperaattoritoiminnasta vastaava Sami Orakoski sanoo.

Viranomaisradioverkon puheliikenteen lisäksi esiin on noussut tarve langattomalle laajakaistapalvelulle, jossa muun muassa viranomaisten erityistarpeet on huomioitu. Yhdenluukun periaatteella toimivaa ja koko viranomaiskohderyhmälle personoitua palvelua tarjoavaa toimijaa ei kuitenkaan ole ollut tarjolla – ennen kuin nyt. Valtion kokonaan omistamaan Erillisverkot-konserniin perustettiin pari vuotta sitten Palveluoraattoritoiminto. Erillisverkot kumppaneineen on mahdollistanut langattoman laajakaistapalvelun tuottamisen viranomaisille ja muille turvallisuuskriittisille toimijoille. Langattoman laajakaistapalvelun tavoitteena on auttaa ja mahdollistaa viranomaisia tehostamaan omaa toimintaansa.

Lisätietoa lehdistölle:

Toimitusjohtaja Sami Orakoski, VIRVE Tuotteet ja Palvelut Oy, puh. 040 514 0000, etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi

Viestintäpäällikkö Mari Suokari-Pärssinen, Suomen Erillisverkot Oy, puh. 040 756 0850, etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja. Erillisverkot tytäryrityksineen on asiantunteva toimija, joka mahdollistaa asiakkailleen laadukkaan, luotettavan ja turvallisen tiedonkulun. Emoyhtiö Suomen Erillisverkot Oy on valtion kokonaan omistama voittoa tavoittelematon osakeyhtiö. Yhtiön omistajaohjauksesta vastaa valtioneuvoston kanslia. www.erillisverkot.fi