Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Videoiden vuokraaminen ja ohjelmakirjastojen katseleminen verkosta huimassa kasvussa

Elisa Oyj

Julkaistu: 30.12.2014 klo 10:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Videoiden vuokraaminen verkosta alkaa olla tavallista. Liikkuvan kuvan katseleminen kasvattaa mobiiliverkkojen datamääriä. Datamäärä Elisan verkossa on kasvanut yli 90 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

Videoiden vuokraaminen verkon välityksellä kasvaa vuosi vuodelta. Elisa Viihteen videovuokraamon ja ohjelmakirjastojen katselu lisääntyi vuonna 2014 75 prosenttia verrattuna vuoteen 2013.

Datamäärä Elisan mobiiliverkossa on kasvanut yli 90 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Dataa kuluu reippaasti etenkin liikkuvaa kuvaa katseltaessa. Esimerkiksi Elisa Viihteen tallenteiden mobiilikatselu 2,5-kertaistui vuoden 2014 jälkipuoliskolla verrattuna vuotta aiempaan.

Elisa Viihde on Suomen suosituin viihtymisen palvelu. Elisa Viihdettä käyttää jo yli 200 000 kotitaloutta. Erityisesti Elisa Viihteen mobiilikäyttö on kasvanut voimakkaasti. Mobiilisovelluksia on ladattu jo yli 450 000 kertaa

Leijonasydän vuoden katsotuin

Elisa Viihteen videovuokraamon katsotuimmaksi elokuvaksi nousi Dome Karukosken ohjaama Leijonasydän, jota tähdittivät muun muassa Peter Franzén, Jasper Pääkkönen ja Laura Birn.

Elisa Viihde -palvelun katsotuimmat vuokraelokuvat tänä vuonna olivat:

1  Leijonasydän
2  Frozen – huurteinen seikkailu
3  Ei kiitos
4  Nälkäpeli: Vihan Liekit
5  Kummeli V
6  Gravity
7  Hobitti – Smaugin autioittama maa
8  The Lego Movie
9  12 Years a Slave
10  21 Tapaa Pilata Avioliitto
11  Escape Plan
12  Poutapilviä ja lihapullakuuroja 2
13  Lentsikat
14  Sel8nne
15  Rio 2
16  Risto Räppääjä ja liukas Lennart
17  Turbo
18  The Wolf Of Wall Street
19  Molton Klubi – Pilotti
20  Ainoat Oikeat

Luvuissa ovat mukana sekä Elisa Viihteen digibokseilla että nettivuokraamon ja Elisa Viihde -sovelluksella mobiililaitteiden kautta katsellut elokuvat. Elisa Viihteen nettivuokraamo on kaikkien suomalaisten käytettävissä ilman kuukausimaksua.

Lisätietoja: Laura Kuulasmaa, Business Manager, Elisa Viihde, p. 050 345 0056, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa Viihde on uuden ajan viihtymisen palvelu, joka vapauttaa nauttimaan tv-ohjelmista ja muusta viihteestä juuri silloin kun sinulle sopii. Elisa Viihde tarjoaa valtavasti tilaa ja tapoja tallentaa TV-ohjelmia, uusimmat elokuvat ja eniten kotimaista sisältöä sekä monipuolisen valikoiman ohjelmakirjastoja ja kanavapaketteja. www.elisa.fi/viihde

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 200. www.elisa.fi