Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Video sai mobiilidatan määrän kesällä huimaan nousuun

Elisa Oyj

Video sai mobiilidatan määrän kesällä huimaan nousuun

Julkaistu: 21.08.2014 klo 10:45
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisan verkossa liikkui kesällä dataa ennätysmäärä. Kesäkuussa datankäyttö kasvoi peräti 88 prosenttia edelliseen kesäkuuhun verrattuna.

– Kesä-heinäkuussa datankäytön kasvu oli yli 80 prosenttia edelliskesään verrattuna. Tänä kesänä datankäyttö lähti voimakkaaseen kasvuun jo toukokuussa. Yksi syy oli jalkapalloilun MM-kisat, joita seurattiin muun muassa mobiilisti, kertoo liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Mobiilidataliikenteestä noin puolet on liikkuvaa kuvaa, kuten elokuvia, musiikkivideoita ja ohjelmia.

Liikkuvaa kuvaa katsotaan Elisan verkossa pitkin päivää, mutta piikki käytössä alkaa työajan jälkeen. Korkeimmillaan datankäyttö on noin iltayhdeltätoista.

Elisa Viihteen tallenteiden mobiilikatselu lähes kolminkertaistui

Elisa Viihde -palvelun tallenteiden mobiilikatselu lähes kolminkertaistui viime kesään verrattuna.

– Ihmiset haluavat kasvavissa määrin katsoa erilaisia sisältöjä silloin kun se heille itselleen sopii ja haluamiltaan laitteilta, toteaa Elisa Viihde -palvelun liiketoimintajohtaja Kirsi Valtari.

Elisa Viihde -palvelun katsotuimmat vuokraelokuvat tänä kesänä olivat:

1. The Lego Movie

2. The Wolf Of Wall Street

3. Ei kiitos

4. Robocop

5. The Monuments Men

6. Lone Survivor

7. Helinä-keiju ja merirosvokeiju

8. Dallas Buyers Club

9. Frozen – huurteinen seikkailu

10. American Hustle

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi