Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Valokuituverkon rakentaminen alkaa Pohjois-Satakunnassa

Valokuituverkon rakentaminen alkaa Pohjois-Satakunnassa

Julkaistu: 29.08.2013 klo 00:00
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Julkaisuvapaa 29.8.2013 aamulla

Pohjois-Satakunnan valokuituverkon rakentamisen kilpailutus on valmis. Urakkasopimukset allekirjoitettiin tänään. Verkon rakennuttaja on Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy. Suunnittelusta vastaa Ikaalisten-Parkanon Puhelin Osakeyhtiö IPP ja rakentamisesta TLT-Connection Oy. Seuraavaksi rakentaja etsii urakalle yhteistyökumppaneita paikallisista toimijoista.

Runkoverkon rakentaminen aloitetaan syyskuussa yhtä aikaa Kankaanpäässä, Jämijärvellä, Pomarkussa, Laviassa ja Sastamalan Kiikoisissa.

– Ensimmäinen rakennusvaihe pilottialueilla kattaa kymmenisen prosenttia rakentamisesta. Käyttäjät pääsevät hyödyntämän nopeaa valokuituyhteyttä jo tulevan talven aikana. Kokonaisuudessaan rakentaminen vie kolme vuotta, Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy:n toimitusjohtaja Torsti Ruokoski kertoo.

Vielä ehtii mukaan. Torsti Ruokoski muistuttaa, että liittymisaikaa on niin kauan kun työkoneet ovat tulossa kiinteistöä kohti.

– Liittymismahdollisuus on ohi samalla, kun koneet ovat ohittaneet kiinteistön.

Pilottialueet ja kuntalaisten tiedottaminen

Pilottialueiden asukkaille järjestetään rakennustöitä koskeva tiedotustilaisuus. Paikalla ovat Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy:n toimitusjohtaja Torsti Ruokoski ja projektipäällikkö Harri Huhtala sekä kunnan suunnittelu- ja rakentajayhtiön edustajat.

Kankaanpää

Runkoverkon rakentaminen aloitetaan Järventaustan asuntoalueella.
Infotilaisuus: ke 4.9. klo 18, Kankaanpään Opiston luentosali, Aspintalo (Opistonkatu 5)

Kiikoinen

Runkoverkko rakennetaan kunnantalolta Vuolteen teollisuusalueelle.
Infotilaisuus: to 5.9. klo 18, Jaaran kylätalo (Kauvatsantie 15)

Jämijärvi

Runkoverkko toteutetaan Suurimaan ja Tykköön alueelta keskustan Markkalaan, Juhalaan sekä Avennon alueelle.
Infotilaisuus: to 12.9. klo 19, Tykköön kylätalo (Linnanperäntie 1)

Pomarkku

Runkoverkko rakennetaan keskustasta Porintielle sekä haarat Kivijärvelle ja Porintien reuna-alueet Honkakoskelle saakka.
Infotilaisuuden aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Lavia

Laviassa runkoverkko toteutetaan keskustasta Porintien varrella olevien kiinteistöjen kaavoitusalueen loppuun. Infotilaisuuden aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Lisätietoja Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy:stä antaa:

Torsti Ruokoski, toimitusjohtaja, puh. 040 536 2600, torsti.ruokoski@pssv.fi
Harri Huhtala, projektipäällikkö, puh. 0400 592 443, harri.huhtala@pssv.fi

Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy (PSSV) on viiden kunnan (Kankaanpää, Jämijärvi, Pomarkku, Lavia ja Sastamala) omistama yhtiö. PSSV:n tarkoituksena on rakennuttaa valokuituverkko Pohjois-Satakuntaan. Valokuituverkko on avoin kaikille operaattoreille. Avoimen laajakaistaverkon myötä kuntalaisille on siis tarjolla usean eri operaattorin palveluita, mikä turvaa hintojen kilpailukykyisenä pysymisen. Asiakas voi valita edullisimman, monipuolisimman tai muuten itselle parhaan palveluntarjoajan. Valokuituyhteys korvaa niin haluttaessa kaikki perinteiset puhelin- ja nettiyhteydet sekä kaapeli-, antenni- ja satelliitti-tv:n. Yksi yhteys kattaa kaikki kodin tietoliikennepalvelut. Laajakaista on nykykodissa tärkeä perusedellytys, joten valokuitu lisää myös kiinteistön arvoa. www.pssv.fi