Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Uneton48 ja Elisa Viihde tekevät täysin uudella tavalla pitkän kotimaisen elokuvan

Elisa Oyj

Julkaistu: 05.06.2015 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

48 päivän elokuva on täysin uudenlainen, osallistava elokuvaprojekti, jossa seurataan kuinka kokoillan elokuva syntyy 48 päivässä. Ensimmäistä kertaa Suomessa pitkä kotimainen elokuva on katsojan koettavissa ensisijaisesti viihdepalvelun kautta.

Uneton48 ja Elisa Viihde toteuttavat täysin uudella tavalla pitkän elokuvan yhdessä yleisön kanssa. Yleisö päättää pakolliset elementit, joiden tulee esiintyä elokuvassa.

– Yleisö̈ osallistuu, esiintyy ja etsii kuvauspaikkoja. Yhdessä jännitetään, minkälainen elokuva saa ensi-iltansa 48 päivää myöhemmin Elisa Viihteessä. Elisa Viihde tarjoaa kotimaisille elokuvantekijöille mahtavan suoran mahdollisuuden saada omaa sisältöä laajan katsojajoukon koettavaksi Suomessa, kertoo Uneton48:n tuottaja Vesa Kuosmanen.

Uneton48 on Suomen suurin elokuvakilpailu. Kilpailussa joukkueilla on 48 tuntia aikaa tehdä lyhytelokuva alusta loppuun. Vuodesta 2008 alkaen järjestetty kilpailu houkuttelee vuosittain noin 2 000 aktiivista elokuvantekijää ympäri maata.

Ensimmäistä kertaa Suomessa täysin uudella tavalla

– Uneton48:n toiminnan tavoitteena on luoda uusia mahdollisuuksia Suomen nouseville elokuvantekijöille. Tulevien vuosien voittajat pääsevät toteuttamaan saman konseptin. On hienoa, että uusien julkaisukanavien avautuminen demokratisoi suomalaista elokuvaa ja tarjoaa mahdollisuuksia riippumattoman sisällön tekemiseen, sanoo tuottaja Vesa Kuosmanen.

Elokuva on ensimmäisenä katsottavissa Suomen suosituimmassa viihdepalvelussa Elisa Viihteessä syyskuun lopulla.

– Elisa Viihde -palvelun asiakkaat rakastavat kotimaisia elokuvia, ja Elisa Viihde haluaa tarjota myös uusille tekijöille mahdollisuuden tavoittaa laajempia katsojamääriä. Tämä on luonnollista jatkoa Elisa Viihteen merkittäville panostuksille kotimaiseen elokuvaan. Kehitämme jatkuvasti ohjelmatarjontaamme, ja teemme yhteistyötä sekä uusien tekijöiden että televisio- ja elokuva-alan eri toimijoiden, kuten kanavien, jakelijoiden ja tuotantoyhtiöiden kanssa, sanoo Elisa Viihteen sisältöliiketoiminnasta vastaava Ani Korpela.

Ani Korpela, Head of Content Users, Elisa Viihde, p. 050 566 3858, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Laura Kuulasmaa, Business Manager, Elisa Viihde, p. 050 345 0056, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Vesa Kuosmanen, tuottaja, p. 044 350 7377, vesa@specialfilmcompany.fi, www.uneton48.com

Elisa Viihde on uuden ajan viihtymisen palvelu, joka vapauttaa nauttimaan tv-ohjelmista ja muusta viihteestä juuri silloin kun sinulle sopii. Elisa Viihde tarjoaa valtavasti tilaa ja tapoja tallentaa TV-ohjelmia, uusimmat elokuvat ja eniten kotimaista sisältöä sekä monipuolisen valikoiman ohjelmakirjastoja ja kanavapaketteja. www.elisa.fi/viihde