Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » TeliaSonera parantaa asiakaskokemusta yhdessä Ericssonin kanssa

Ericsson

TeliaSonera parantaa asiakaskokemusta yhdessä Ericssonin kanssa

Julkaistu: 25.02.2014 klo 09:48
Julkaisija: Ericsson

TeliaSonera on valinnut Ericssonin kumppanikseen kehittämään asiakaskokemustaan. TeliaSonera alkaa käyttää uutta Customer Experience Management (CEM) -palvelua. Palvelu perustuu Ericssonin Customer Experience Assurance (CEA) -ratkaisuun. Uudella palvelulla TeliaSonera pystyy varmistamaan kuluttajille korkealaatuisen palvelun ja käyttäjäkokemuksen ratkaisemalla ennakoivasti ja tehokkaasti esimerkiksi verkon laatuun ja asiakaspalveluun liittyviä ongelmia. Ericssonin palveluun sisältyvät konsultointipalvelut, laitteet ja ohjelmistoalustat, järjestelmäintegraatiopalvelut sekä koulutus.

“Asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen ja ennakoivan asiakaspalvelun varmistaminen on nykyään operaattoreille yksi liiketoiminnan keskeisimmistä asioista. Tyytyväinen asiakas ei todennäköisesti vaihda operaattoria, mikä tarjoaa huomattavan kilpailuedun ja johtaa lopulta myös liiketoiminnan menestymiseen. TeliaSonera voi tehdä kohdistettuja toimenpiteitä verkon laadun parantamiseksi ja asiakaskokemuksen vahvistamiseksi”, sanoo Ericssonin Pohjois-Euroopan ja Keski-Aasian aluejohtaja Robert Puskaric.

Huomattavan iso osa asiakasvaihtuvuudesta johtuu huonotasoiseksi koetusta palvelukokemuksesta. Ericssonin tutkimukset osoittavat, että kuluttajat arvottavat operaattoreita niiden tarjoamien palveluiden, tukipalveluiden, asiakasuskollisuutta edistävän toiminnan, laskutuksen ja maksupalveluiden mukaan. Kun tahdotaan varmistaa älypuhelinkäyttäjien asiakasuskollisuus, on verkon paranneltu suorituskyky ratkaiseva tekijä, ja siten se tarjoaa operaattoreille merkittävän kilpailuedun.

“Liiketoimintamme ydin on tarjota palveluitamme ja asiakaspalveluamme käyttäville asiakkaillemme korkeinta mahdollista laatua. Olemme ylpeitä, että meistä tulee yksi ensimmäisistä operaattoreista, joilla on käytössään tämä innovatiivinen työkalu palveluidemme, verkkojemme ja asiakaspalvelumme parantamiseksi”, sanoo TeliaSoneran Mobility Technology Solutions -yksikön johtaja Carl-Magnus Hallberg.

Lisää tietoa Ericssonin Customer Experience Assurance -palvelusta:
www.ericsson.com/ourportfolio/products/customer-experience-assurance

Ericssonia voi seurata Mobile World Congressin aikaan Twitterissä tunnuksilla @Ericsson ja @Networked_Soc, ja keskusteluun voi liittyä tunnuksella #MWC14.

Ericssonin Mobile World 2014 -lehdistömateriaalit löytyvät osoitteesta: www.ericsson.com/thecompany/press/mediakits/mwc2014

TeliaSonerasta

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluita Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla Venäjä ja Turkki mukaanlukien sekä Espanjassa. TeliaSonera auttaa ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Tavoitteemme on olla kaikilla markkinoillamme suurin tai toisiksi suurin toimija, tarjota parasta asiakaskokemusta, korkealaatuiset verkot ja kustannustehokkaat toimenpiteet. TeliaSonera on myös johtava eurooppalainen tukkumyynnin toimittaja, jolla on kansainvälinen operaattoriverkosto. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli 105 miljardia Ruotsin kruunua, EBITDA 36,1 miljardia Ruotsin kruunua ja osakekohtainen tulos 4,59 Ruotsin kruunua. TeliaSonera osake on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja Helsingin NASDAQ OMX -pörssissä. Lisätietoja: www.teliasonera.com

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja -palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, jossa vapaasti elää, opiskella ja tehdä töitä kestävää kehitystä toteuttavissa yhteiskunnissa ympäri maailmaa.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastruktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja tukemiemme asiakkaiden verkot palvelevat yli 2,5 miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme asiakkaidemme kanssa yli 180 maassa, ja työllistämme yli 110 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 34,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,4 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

Ericsson työllistää Suomessa noin 950 osaajaa, joista suuri osa työskentelee Kirkkonummella. Yrityksen toiminta pohjautuu Suomessa kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin sekä palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin. Vuonna 2012 Ericsson avasi uuden tuotekehityskeskuksen Ouluun vahvistaen näin radioverkko-osaamistaan suomalaisella kompetenssilla. Suomen Ericsson sijoittui Great Place To Work -organisaation vuoden 2014 Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa sijalle kolme suurten yritysten sarjassa.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news