Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Telekarelian henkilöstöneuvottelut päätökseen

Elisa Oyj

Telekarelian henkilöstöneuvottelut päätökseen

Julkaistu: 03.12.2013 klo 11:30
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa Oyj, alueellinen lehdistötiedote 3.12.2013

Elisan ja Telekarelian yhtenäistämisen suunnittelu on edennyt ja henkilöstön kanssa käydyt neuvottelut on saatu päätökseen 2.12.2013. Telekarelia Oy sulautuu Elisaan vuoden vaihteessa, tavoitteena on palvella alueen asiakkaita entistä monipuolisemmin ja kilpailukykyisemmin.

Telekarelia Oy:n yt-neuvottelut koskivat koko yhtiön henkilöstöä. Neuvotteluiden tuloksena 17 henkilöä siirtyy vuoden vaihteen fuusion yhteydessä Elisan palvelukseen, ja heidän työtehtävänsä jatkuvat Joensuussa. Telekarelian Outokummun myymälälle pyritään löytämään liiketoiminnan jatkaja. Henkilöstön vähennystarpeeksi täsmentyi neuvotteluissa 10 henkilöä, joiden työsuhteet päättyvät tuotannollisista syistä ja uudelleenjärjestelyistä johtuen.

- Yhtiöiden toimintojen yhtenäistäminen on edennyt henkilöstön kanssa erinomaisesti, ja myös siihen liittyvät henkilöstömäärän sopeutustarpeet on käsitelty syksyn aikana Telekarelian henkilöstön kanssa hyvässä yhteistyössä. Haluan myös kiittää Pekka Pylvästä, joka fuusion yhteydessä jättää toimitusjohtajan tehtävät, kertoo Elisan ja Telekarelian yhtenäistämisprojektia johtava Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen.

Lisätietoja: Elisa Oyj, Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluihin keskittyvä yritys, jonka asiakkaana on 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisan palvelut tarjoavat kuluttajille uusia mahdollisuuksia viestimiseen, oppimiseen ja viihtymiseen sekä organisaatioille välineitä toimintatapojen kehittämiseen ja tuottavuuden parantamiseen. Markkinajohtaja Elisa investoi Suomeen vuosittain noin 200 miljoonaa euroa. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Liikevaihto vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 3 870. Lisätietoja www.elisa.fi