Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Telekarelian henkilöstön kanssa neuvotellaan siirtymisestä Elisan organisaatioon

Elisa Oyj

Julkaistu: 15.10.2013 klo 16:10
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 15.10.2013

Elisan ja Telekarelian toimintojen yhtenäistämisen suunnittelu on edennyt ja henkilöstön kanssa käydään yt-lain mukaiset neuvottelut mahdollisista henkilöstövaikutuksista. Yhtiöiden tavoitteena on, että Telekarelia voidaan sulauttaa Elisaan vuoden vaihteessa.

Telekarelia Oy:ssä käynnistetään 21.10.2013 yt-neuvottelut, jotka koskevat yhtiön henkilöstöä, yhteensä 30 henkilöä. Neuvottelut pyritään saamaan päätökseen joulukuun  alussa. Neuvotteluissa selvitetään henkilöstömäärän sopeutustarvetta Elisan ja Telekarelian toimintojen yhtenäistyessä, sekä ulkoistusvaihtoehtoja. Mahdollinen tuotannollisista syistä ja uudelleenjärjestelyistä seuraava henkilöstön vähennystarve on arviolta 10-20 henkilöä.

- Olemme edenneet suunnitteluvaiheessa ripeästi ja hyvässä yhteistyössä. Nyt käynnistetyt neuvottelut pyritään saamaan päätökseen joulukuun alussa. Työtehtäviä tehdään jatkossakin alueella Elisan toimintamallin mukaisesti, kertoo Elisan ja Telekarelian yhtenäistämisprojektia johtava aluejohtaja Ari Punkkinen.

Yhtiöiden tavoitteena on, että Telekarelia  voidaan sulauttaa Elisaan vuoden vaihteessa. Yhdistämisellä saavutetaan vahvempi ja kilpailukykyisempi kokonaisuus.

Lisätietoja: Elisa Oyj, Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluihin keskittyvä yritys, jonka asiakkaana on 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisan palvelut tarjoavat kuluttajille uusia mahdollisuuksia viestimiseen, oppimiseen ja viihtymiseen sekä organisaatioille välineitä toimintatapojen kehittämiseen ja tuottavuuden parantamiseen. Markkinajohtaja Elisa investoi Suomeen vuosittain noin 200 miljoonaa euroa. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Liikevaihto vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 3 870. Lisätietoja www.elisa.fi