Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Tappara lähtee uuteen kauteen Samsungin varusteilla

Samsung Electronics Nordic

Tappara lähtee uuteen kauteen Samsungin varusteilla

Julkaistu: 11.09.2013 klo 15:15
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Tappara heittää fläppitaulun nurkkaan ja lähtee jahtaamaan Suomen mestaruutta Samsungin ratkaisujen tukemana.

11. syyskuuta 2013 – Tapparan Liiga-joukkue lähtee jahtaamaan Suomen mestaruutta uusilla aseilla. Joukkueen valmennusryhmän työvälineet on päivitetty uuden teknologian mukaisiksi Samsungin laitteiksi.

Samsung rakensi yhteistyössä Tapparan valmennuksen kanssa valmennusta tukevan kokonaisratkaisun, jollaista ei vielä ole muualla Suomessa käytössä. Jokaisella valmentajalla on 10-tuumainen Galaxy Note tablettitietokone ja Galaxy Camera. Android-käyttöjärjestelmällä varustettu kamera siirtää videot langattomasti ja automaattisesti pilvipalvelimelle, josta videoita on helppo katsoa Galaxy Note 10.1 -tabletilla.

Välitöntä visuaalista palautetta

Jäätreeneissä Galaxy Cameralla on mahdollista kuvata esimerkiksi pelaajien lähtönopeuksia. Heti harjoitusten tauolla valmentaja voi näyttää videota pelaajalle Note -tabletilla ja antaa vinkkejä esimerkiksi jalkojen asentoon ja potkutekniikkaan. Galaxy Noten S Pen -älykynällä valmentaja voi tehdä merkintöjä suoraan videoon piirtäen. Myös kentällisten yhteistyötä voidaan analysoida harjoitusten jälkeen, kun Galaxy Cameralla on kuvattu koko kentän kuvaa.

Maalivahtivalmentaja Petri Tuononen pystyy videoilta tarkastelemaan esimerkiksi ykkösmaalivahti Juha Metsolan torjuntoja. Treenien jälkeen analysoidaan, miten maalivahtityöskentelyä voidaan kehittää ja millaista harjoitusta se vaatii. Koko joukkueelle videoita voidaan näyttää helposti yhdistämällä Galaxy Note 10.1 langattomasti pukukopin tai hotellin televisioon Samsungin AllShare Cast Donglen avulla.

– Uusien laitteiden ansiosta meillä on aina mukana työkalut, joilla voimme antaa pelaajille visuaalista palautetta. Usein se on paljon tehokkaampaa kuin pelkkä valmentajan sana. Lisäksi saamme liikkuvan toimiston pitkille pelimatkoille, kun voimme Notella hoitaa sähköpostit, pikaviestimisen, tiedohaun netistä ja muut tarpeelliset asiat, sanoo Tapparan päävalmentaja Jukka Rautakorpi.

Samsungin laitteilla videot siirtyvät automaattisesti heti kuvaamisen jälkeen pilvipalvelimelle, josta niihin pääsee käsiksi millä tahansa muulla laitteella. Enää ei tarvita johtoja tai ulkoisia kiintolevyjä.

– Emme halunneet muuttaa valmennustapaamme, mutta olimme valmiita kokeilemaan toisiko Samsungin uusi tekniikka tekemiseemme uutta potkua. Nyt meillä on entistä paremmat eväät lähteä metsästämään ensi kaudella Suomen mestaruutta, Rautakorpi jatkaa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, p. 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Tommi Heiniö, key account manager, t.heinio@samsung.com, p. 09 856 350 50

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon