Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Suomalaiset muistavat tekstiviestillä: juhlapyhinä lähetettiin kymmeniä miljoonia viestejä

Elisa Oyj

Julkaistu: 02.01.2014 klo 08:15
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisan verkossa lähetettiin joulun ja uudenvuoden välisenä aikana kymmeniä miljoonia teksti- ja multimediaviestejä. Mobiilidatan käyttö vuodenvaihteen juhlapyhinä kasvoi merkittävästi viime vuoteen verrattuna.

Puhelimet piippailivat kodeissa juhlapyhinä, kun suomalaiset muistivat läheisiään. Jouluaatto säilyi aiempien vuosien tapaan yhtenä suomalaisten suosikkiviestittelypäivistä, kun tekstiviestejä lähetettiin neljännes enemmän ja multimediaviestejä kuusi kertaa enemmän kuin tavallisena päivänä. Joulun viestimäärät laskivat hieman viime vuodesta.

Vuoden vaihtuessa rakettien räiskettä taltioitiin multimediaviesteillä, joita lähetettiin 20 % enemmän kuin viime vuonna ja huippuhetkellä klo 00-01 kolme kertaa enemmän kuin tavallisena päivänä. Tekstiviestejä lähetettiin parhaimmillaan yli 1,2 miljoonaa kappaletta tunnissa, mutta koko uudenvuodenaaton viestimäärässä oli aavistuksen laskua edelliseen vuoteen verrattuna.

Jouluna suomalaiset rauhoittuvat perheen parissa ja jouluaattona mobiilidataa käytettiin hieman vähemmän kuin arkena, mutta kuitenkin yli kaksi kertaa enemmän kuin viime vuonna. Kaiken kaikkiaan mobiilidatan käyttö 24.12.–31.12. välisenä aikana kasvoi 65 % viime vuoteen verrattuna ja käyttöä oli jopa hieman enemmän kuin tavallisena viikkona.

-Joulun suosikkilahjoja olivat nopeita mobiiliyhteyksiä käyttävät tabletit ja älypuhelimet, mutta puhelimia käytetään edelleen myös teksti- ja kuvaviestien lähetykseen. Monelle teksti- ja kuvaviestit ovat kätevä tapa läheisten muistamiseen, liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi toteaa.

Lisätiedot: Elisa Oyj, liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi, 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2012 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 3 870. www.elisa.fi