Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Suomalainen teknologia johtaa puhelinkoppien toista tulemista

Surveypal Oy

Suomalainen teknologia johtaa puhelinkoppien toista tulemista

Julkaistu: 25.02.2015 klo 09:15
Julkaisija: Surveypal Oy

Katukuvasta kadonneet puhelinkopit tekevät paluuta toimistokalusteina. Äänieristetty tila tarjoaa paitsi paikan muita häiritsemättömiin puhelinkeskusteluihin, myös palasen rauhaa avokonttorin hälyn keskelle. Puhelinkoppeja valmistavan Frameryn ja mm. mobiilikyselyitä toteuttavan Surveypalin yhteistyö tehostaa laadunvalvontaa ja antaa loppukäyttäjille mahdollisuuden vaikuttaa koppien ominaisuuksiin.

Suomalainen teknologia johti osaltaan puhelinkioskien katoon, joten on sattuvaa että olemme myös niiden toisen tulemisen teknologisessa kärjessä. Tamperelaisen Frameryn äänieristettyihin puhelinkoppeihin voikin törmätä esimerkiksi Twitterin pääkonttorissa Yhdysvalloissa. Ja vaikka äkkipäätä luulisi, ettei mobiililaitteilla toteutetuilla kyselyillä ja puhelinkopeilla olisi juurikaan yhteistä, on yhteistyö Surveypalin kanssa poistanut esteitä tamperelaiskoppien maailmanvalloituksen tieltä.

Pitkät etäisyydet muodostavat haasteen laadunvalvonnalle. ”Kun lopulliseen käyttöpaikkaan on 15 000 kilometriä, niin haluamme olla varmoja että asiakkaalle lähtee oikeanlainen tuote” kertoo Frameryn muotoilujohtaja Samu Hällfors. ”Tarvitaan siis vedenpitävä laadunhallintajärjestelmä, jolla jokainen komponentti on jäljitettävissä koko ketjun läpi tuottajalta asiakkaalle asti.”

Toinen ratkaistava ongelma liittyy loppukäyttäjiltä saatavaan palautteeseen. ”Jos kehut, moitteet tai kehitysideat hukkuvat kiinteistön haltijalle tai jälleenmyyntiketjuun, ne eivät tavoita meitä. Nykyisen koppimme 4 000 kehittelyiteraation moni korvaamaton ajatus on tullut kentältä”, Samu painottaa.
”Esimerkiksi yhdellä New Yorkilaisella asiakkaalla pienikokoinen lakinainen näytti meille, miten istuimelle nousu vaatii paksun kirjan. Se johti korkeussäädön uusiksi miettimiseen”, hän hymyilee.

Molempiin tarpeisiin vastaa Surveypalin toimittama järjestelmä, jonka avulla jokainen koppi ja sen osat on jäljitettävissä käyttöpaikasta taaksepäin valmistukseen asti. Kopeista ja komponenteista luetaan tuotantolinjalla yksilölliset koodit ja otetaan kuvat, jolloin koko prosessi on täydellisesti dokumentoitu.

”Olemassaolollaan järjestelmä varmistaa että asiat menevät oikein ja päästään luotettavaan historiatietoon”, iloitsee Hällfors. ”Se ei lisää byrokratiaa eikä tuo viiveitä tuotantoon, mutta voimme esimerkiksi tutkia kuvista millaisena koppi on lähtenyt tehtaalta”.

Myös loppukäyttäjän kuulemiseen tuotekehitystyössä Surveypalin järjestelmä antaa ohituskaistan. ”Varustamme kopit tarroilla, joissa on QR-koodilla toteutettu linkki palautesivulle. Siellä käyttäjä voi kertoa kokemuksistaan tuoreeltaan”, Samu kertoo. ”Näin välissä ei ole ns. rikkinäisiä puhelimia”.

Surveypalin Ilkka Kaikuvuo on yhteistyöstä innoissaan. ”Olemme ennestään olleet vahvoja asiakastyytyväisyys- ja HR-kyselyissä ja laajentuneet mm. mediatoimistoihin ja katsastukseen. Tämä avaa pelin myös valmistavan teollisuuden suuntaan – vieläpä kansainvälisesti”, hän kertoo. ”Läsnäolo valmistusketjussa on meille uutta”.

Surveypal pitää Frameryä kiitollisena asiakkuutena. ”Teollisuudenala on mielenkiintoinen ja ratkaisumme mahdollistaa palautteen ohi palautteenhallinnon portinvartijoiden”, myhäilee Kaikuvuo. ”Autamme alansa parasta tuotetta vieläkin paremmaksi”.

Lisätiedot:

• Framery / Muotoilujohtaja Samu Hällfors,  050 517 5818, samu.hallfors@framery.fi
  • Surveypal / Operatiivinen johtaja Ilkka Kaikuvuo, 040 524 8960, ilkka.kaikuvuo@surveypal.com

Kuvamateriaalia tiedotteen lopussa liitteenä.

Kuvatekstit tarvittaessa:

Surveypal Framery 01

Koppia ikä kaikki – Samu esittelee Surveypalin sovellusta, jolla jokaisen puhelinkopin koko historia saadaan tallennettua.

Surveypal Framery 02 (vaihtoehtoinen kuva 01 tilalle)

Surveypal Framery 03

”Surveypalin Ilkka esittelee mobiililaitteella toimivaa palautteenantoa. Frameryn Samu odottelee vuoroaan.”

Surveypal on johtava online-asiakaskyselytyökalujen tarjoaja. Surveypalin avulla yritys kerää ja hyödyntää helposti ja kustannustehokkaasti reaaliaikaista tietoa markkinoista ja asiakkaiden ja henkilöstön tyytyväisyydestä. Yhtiön työkalun avulla on tehty jo yli 12 miljoonaa kyselyä. Vuonna 2007 perustetun Surveypalin pääkonttori on Tampereella, ja yrityksellä on toimisto myös San Franciscossa.