Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Sonera välittää jatkossa Taitoan laskut, perintäkirjeet ja ansiolaskelmat

Sonera

Sonera välittää jatkossa Taitoan laskut, perintäkirjeet ja ansiolaskelmat

Julkaistu: 05.09.2016 klo 08:00
Julkaisija: Sonera

Kuntasektorin talous- ja henkilöstöpalveluihin erikoistunut Taitoa on valinnut Soneran laskutuspalvelun välittämään yhtiön myynti- ja ostolaskut, perintäkirjeet sekä henkilöstön ansiolaskelmat. Sopimus allekirjoitettiin heinäkuussa neljäksi vuodeksi, ja sen arvo on 8,2 miljoonaa euroa.

Sonera voitti Kunnan Taitoa Oy:n järjestämän julkisen tarjouskilpailun laskujenvälityksen toteuttamisesta. Sopimuksen mukaisen palvelun pilotointi alkaa marraskuussa. Taitoan kanssa tehty sopimus vahvistaa Soneran roolia kuntasektorin tehokkaiden laskutuspalvelujen tuottajana.

Kustannustehokkaiden taloushallinnon palvelujen tarjoaminen on yksi Soneran kasvualueista. Laskutuspalvelun avulla haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden toimia sähköisen laskutuksen edelläkävijöinä. Taitoan kanssa tehdyn sopimuksen myötä pääsemme hyödyntämään laskutusosaamistamme kuntasektorilla entistä paremmin”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Petri Niittymäki.

Laskutus on siirtymässä vahvasti paperittomaan suuntaan, ja sähköinen laskutus mahdollistaakin hurjat kustannussäästöt. ”Tehokkaalla sähköisellä laskutuspalvelulla mahdollistamme asiakkaillemme jopa 40 % säästöt laskutuksen kuluista. Kunta-alalla laskutuksen kustannustehokkuudelle on paljon kysyntää”, toteaa Soneran Financial Services -liiketoiminnasta vastaava johtaja Rauno Väisänen.

Taitoan palvelun kautta käsitellään noin 4 miljoona laskua vuodessa, joten kilpailutetulla sopimuksella on tärkeä rooli Taitoan kokonaispalvelussa. Sonera erottautui kilpailutuksessa erityisesti kustannustehokkuuden ja sähköisten toimintamallien ansiosta”, kommentoi ICT-johtaja Jarkko Turkki Taitoasta.

Rauno Väisänen, johtaja, Sonera Financial Services
Puh. +358 400 419932
etunimi.sukunimi@teliacompany.com

Jarkko Turkki, ICT-johtaja, Kunnan Taitoa Oy