Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » SATO uudistaa ICT-palvelunsa Elisan kanssa

Elisa Oyj

SATO uudistaa ICT-palvelunsa Elisan kanssa

Julkaistu: 08.05.2015 klo 09:18
Julkaisija: Elisa Oyj

SATOn ICT-palvelut siirtyvät Elisan tuotettavaksi. Palveluntarjoajan vaihdos mahdollistaa SATO:lle ICT-palveluratkaisujen modernisoinnin ja mitattavan parannuksen loppukäyttäjän palvelukokemukseen.

Asuntosijoitusyhtiö SATO ulkoistaa kilpailutuksen tuloksena ICT-palvelunsa Elisalle. Jatkossa Elisa vastaa kaikista SATOn konesali-, kapasiteetti- ja pilvipalveluista, toimipisteiden tietoliikenne- ja lähiverkko- ja tietoturvaratkaisuista, henkilöstön mobiiliyhteyksistä ja mobiilipäätelaitteista sekä loppukäyttäjien IT-käyttötuesta.

– Toimivalla tietoliikenteellä on oleellinen merkitys SATOn liiketoiminnan ja asiakaspalvelun kehittämisessä. Elisan avulla pääsemme rakentamaan tulevaisuuden liiketoimintaratkaisuja ja samalla parantamaan satolaisten käyttökokemusta niin tietoliikenneyhteyksien sujuvuuden suhteen kuin vikatilanteiden yllättäessä, kertoo SATOn CIO Juha Keskitalo.

Elisan ratkaisu antaa SATO:lle myös keinot loppukäyttäjien kokeman laadun tarkkaan mittaamiseen.

– Käyttöön otettavilla säännöllisillä Quality of Experience -mittauksilla saamme ajantasaista tietoa ICT-järjestelmämme toimivuudesta sekä käyttäjien tyytyväisyydestä, ja pääsemme siten entistä nopeammin käsiksi ongelmakohtiin. Valinnassamme arvioimme myös prosesseja, joilla uusia palveluita kehitetään ja otetaan käyttöön, jatkaa Keskitalo.

– SATOn tavoite viedä liiketoimintaansa eteenpäin modernein ICT-keinoin ja käyttäjäkokemus edellä osuu erinomaisesti Elisan asiakaslähtöiseen strategiaan, ja olemme innolla mukana SATOn uudistuksessa. Jatkuvasta mittaamisesta saamme ylimääräistä intoa satolaisten palvelemiseen, sillä päivittäinen panoksemme näkyy välittömästi, kertoo johtaja Anna-Mari Ylihurula Elisalta.

Elisa Oyj, johtaja Anna-Mari Ylihurula, Operations/Elisan Yritysasiakkaat, puh. 010 262 5133, etunimi.sukunimi@elisa.fi

SATO Oyj, CIO Juha Keskitalo, puh. 0201 34 4444, etunimi.sukunimi@sato.fi

SATO Oyj, talousjohtaja Esa Neuvonen, p. 0201 34 4005, etunimi.sukunimi@sato.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi