Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » SAMSUNGin ensi-ilta: kosketusnäyttöpuhelimia, ekopuhelin, hd-puhelin, projektoripuhelin ja vesitiivis matkapuhelin

Julkaistu: 18.02.2009 klo 13:15
Julkaisija:

Mobile World Congress -matkapuhelinmessut alkavat Barcelonassa. SAMSUNG pitää kiinni kunnianhimoisesta tavoitteestaan – puhelin joka elämäntyyliä varten – ja tuo markkinoille useita uusia kosketusnäytöllisiä matkapuhelimia. Monissa uutuuksissa on vahvoista väreistään ja kirkkaudestaan tunnettu oled-näyttö.

Mobile World Congress -matkapuhelinmessut alkavat Barcelonassa

Kansainvälisillä Mobile World Congress -messuilla esitellään:

• Kosketusnäytöllinen ekopuhelin, joka tulee myyntiin Pohjoismaissa. Valmistettu kierrätysmuovista. Ladataan aurinkokennoilla, jotka ovat puhelimen takakannessa.
• Uusi design-musiikkipuhelinten mallisto, Beat Edition, jossa on kosketusnäyttö.
• Uusi Ultra-mallisto, pääosissa kolme puhelinmallia, joista Ultra Touch -mallissa on sekä kosketusnäyttö että esiinliukuva näppäimisö.
• Entistäkin kestävämpi vesi- ja pölytiivis matkapuhelin.
• Omnia HD, ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin, jossa on hd-tasoinen videotallennus ja -toisto.
• Myös projektori on yhdistetty matkapuhelimeen. Kyllä, luitte aivan oiken. Projektoripuhelin on täällä.
• SAMSUNG esittelee myös eri elämäntyyleihin sopivia uusia mobiilipalveluja.
• SAMSUNG on ensimmäisenä asialla paljastaessaan, miltä LTEmatkapuhelin näyttää.

– Vallitsevasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta pidämme kunnianhimoiset pitkän aikavälin tavoitteemme voimassa vuonna 2009 ja tuomme ensi-iltaan kokoelman innovatiivisia tuotteita ja teknologioita.

– Tähtäämme kosketusnäyttöpuhelintemme valikoiman vahvistamiseen esittelemällä useita uusia vaihtoehtoja, joista jokainen löytää elämäntyyliinsä sopivan laitteen, sanoo SAMSUNGin
matkapuhelintoimialan johtaja JK Shin.

Tänään Barcelonassa pidetyssä SAMSUNGin lehdistötilaisuudessa nousi esiin liiketoimintastrategia, jossa SAMSUNG tavoittelee mobiilialan nopeimmin kasvavan yrityksen asemaa. Vision keskeinen elementti on laaja, eri elämäntyyleihin sopivien kosketusnäytöllisten puhelinten valikoima.

– Kansainvälinen puhelinvalikoimamme on lokalisoitu paikallisiin oloihin niin, että kaikkiin eri elämäntyyleihin löytyy sopiva laite, JK Shin sanoo.

SAMSUNGin matkapuhelimia, jotka tulevat markkinoille Pohjoismaissa:

Uuden malliston ensi-ilta – Beat Edition.
Mobile World Congressissa esitellään ensi kertaa uusi design-musiikkipuhelinten mallisto, Beat Edition. Esittelyssä ovat Beat DJ- ja Beat Disc-nimiset puhelimet, joista kosketusnäytöllinen Beat DJ tulee markkinoille Pohjoismaissa. Mallisto panostaa muotoiluun ja musiikkielämyksiin. Molemmissa puhelimissa on Bang & Olufsenin ääniteknologia ja uusi käyttöliittymä. Musiikkivalikoiden kuvakkeet ovat saaneet vaikutteita jukeboksien visuaalisesta ilmeestä. Beat Edition nostaa musiikkipuhelinten riman entistä korkeammalle kohottaen samalla SAMSUNGin profiilia musiikkipuhelinten valmistajana. Puhelimet osaavat myös etsiä, ostaa ja suositella musiikkia.
Beat DJ auttaa käyttäjää löytämään sisäisen tiskijukkansa. Musiikkikappaleet valitaan sormen painalluksella 2,8-tuumaiselta oled-näytöltä. Ääniefektejä ja mahdollisuuksia muokata kappaleita on runsaasti. 50 megatavun sisäistä muistia voi laajentaa muistikortin avulla 16 gigatavuun asti. Sisäänrakennetut stereokaiuttimet ja rautainen äänentoisto B&O ICEpower -vahvist mesta. Levyarkisto päivittyy automaattisesti. Sisäänrakennettu gps-vastaanotin, geotagging-tuki ja google maps sekä kolmen megapikselin kamera. 5.1-ääni, DNSe ja 3,5 millimetrin kuulokeliitäntä. Tulee markkinoille Pohjoismaissa toukokuussa.

3 x Ultra. Kosketusnäyttö ja esiinliukuva näppäimistö.
SAMSUNGin kärkimalli Ultra Touch julkistettiin viikko sitten. Nyt SAMSUNG esittelee uuden, Pohjoismaissa markkinoille tulevan Ultramallistonsa muut mallit, jotka ovat Ultra b ja Ultra s. Ultra tunnetaankin jo SAMSUNGin tyylin tavaramerkkinä. Ultra s on liukukantinen ja Ultra b:n muotoilu on klassinen. Ultra-malliston kaikissa puhelimissa on sähköpostin tuki Microsoft Exchange ActiveSyncin kautta sekä muistikorttipaikka.

Ultra Touchissa on sekä kosketusnäyttö että esiinliukuva näppäimistö. Naarmunestokäsitelty laajakuvakosketusnäyttö on kätevä netissä surffailuun ja sille voi valita mieleisensä oikotiet widget-valikoimasta. Liukuva näppäimistö onkin tullut käyttäjille jo tutuksi. Oled-näytön vahvat värit ja kirkkaus voimistavat 2,8-tuumaisen laajakuvanäytön tarjoamaa elokuva- ja multimediaelämystä. Kahdeksan megapikselin kamera, gps-navigointi, fm-radio, videokamera, musiikkisoitin ja salamannopea mobiili laajakaista merkitsevät, ettei puhe Ultra Touchista multimediapuhelimena ole turhaa sanahelinää. Pohjoismaissa toukokuussa.

Esiinliukuva näppäimistö. Ultra s:ssä on viiden megapikselin kamera, mobiili laajakaista, gps, fm-radio ja reilu 2,6 tuuman näyttö. Pohjoismaissa toukokuussa. Klassinen muotoilu. Ultra b:ssä on 2,2 tuuman värikylläinen ja kirkas oled-näyttö, viiden megapikselin kamera ja mobiili laajakaista sekä fm-radio. Pohjoismaissa toukokuussa.

Vesi- ja pölytiivis matkapuhelin.
Testattu: kestää kahden metrin pudotuksen, 30 minuuttia metrin syvyisessä vedessä ja mikroskooppisen pienet pölyhiukkaset. Nämä ovat vaatimukset IP57-sertifioinnin saamiseksi. Uusi kovis, B2100, täyttää ehdot ensimmäisenä SAMSUNG-puhelimena. Lisäksi siinä on FM-radio, mp3-soitin, kamera, muistikorttipaikka, taskulamppu ja bluetooth. Ulkonaisesti se on pieni ja kompakti, vain 11,3 senttiä pitkä, 4,95 senttiä leveä ja 1,72 senttiä ohut. B2100:lla on kaikki edellytykset ulkoilmaihmisten ja raksa-ammattilaisten uudeksi suosikiksi. Pohjoismaissa toukokuussa.

Ei kramppia kirjoituskäteen.
Mobiilissa maailmasssa tarvitaan matkapuhelimia, jotka tarjoavat käyttäjälle mobiileja ratkaisuja. C6625:ssa on qwerty-kirjainnäppäimistö ääkkösineen ja se on tehty paljon kirjoittaville. Puhelimella voi helposti laatia blogikirjoituksia, tekstiviestejä ja muistiinpanoja tai jutella kavereiden kanssa Windows Livessä. Siinä on Microsoft Exchange ActiveSync -sähköpostituki, mutta myös Hotmail, joten sähköpostit tulevat suoraan puhelimelle ja niitä voi lähettää puhelimesta. Se on myös mainio musiikkikone, mistä esimerkkinä yksi yksityiskohta: musiikintunnistus. – C6625 tunnistaa kappaleen vain kuuntelemalla sitä! Gps:n ja Route 66:n karttojen avulla käyttäjä tietää olinpaikkansa ja löytää perille. Tässä on puhelin mobiilille ihmiselle, joka elää mobiilissa maailmssa. C6625 on i780:n pikkuveli täydentäen siten SAMSUNGin valikoimaa. Markkinoille Pohjoismaissa toukokuussa.

Myyntimenestys uudessa kuosissa.
Uusi C3050 korvaa menestysmallin E250. C3050:lla on hienosäädetyn tekniikkansa ja kestävämmän akkunsa ansiosta hyvät mahdollisuudet jatkaa edeltäjänsä viitoittamaa menestystietä. Uusista ominaisuuksista mainittakoon jäljitysmahdollisuus puhelimen kadotessa ja bluetooth-tekniikkaan perustuva pikaviestintä. Puhelin on kooltaan entistä pienempi ja muotoilultaan tyylikkään ajaton. Kamera kuvaa myös videota, lisäksi mp3-soitin, fm-radio, stereobluetooth- tuki ja lentotila. Pohjoismaissa toukokuussa.

Pienet ja sievät.
Samsung_E1360
SAMSUNGin perusmallit ovat häpeämättömän hyvännäköisiä laatutuotteita. Kaikki ovat pienikokoisia, niiden akut kestävät pitkään ja niissä on älykäs toiminto ”valepuhelu” – yhdellä näppäimen painalluksella puhelin alkaa soida aivan kuin tulossa olisi aito puhelu. Mallit E1360, E1310, E1120 ja E2210 tulevat Pohjoismaiden markkinoille toukokuussa.

E1360: ergonomisesti muotoiltu, pieni, liukukantinen puhelin, jossa on 1,77 tuuman näyttö. Muun muassa bluetooth, 40 polyfonista soittoääntä ja jäljitystoiminto.Samsung_E2210
E1310: ergonomisesti muotoiltu, pieni, simpukkamallinen puhelin, jossa on 1,77 tuuman näyttö. Muun muassa bluetooth, 40 polyfonista soittoääntä ja jäljitystoiminto.
E1120: klassinen muotoilu ja 1,52 tuuman näyttö. Muun muassa kaiutintoiminto, jäljitys ja 40 polyfonista soittoääntä.
E2210: taittuvakantinen, pieni matkapuhelin, jossa on gprs, 1,77 tuuman näyttö ja vga-kamera. Lisäksi bluetooth, 40 polyfonista soittoääntä ja jäljitystoiminto. Kannen näyttö näyttää soittajan.

Omnia HD, ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin, joka sekä tallentaa että kuvaa hd-laatua 720p-kuvaformaatissa.
Multimedialaite Omnia HD:n 3,7-tuumainen laajakuvanäyttö on maailman suurin matkapuhelimen oled-näyttö. Se on SAMSUNGin ensimmäinen Symbian-pohjainen kosketusnäyttöpuhelin. Siinä on kahdeksan megapikselin kamera ja 16 gigatavun sisäinen muisti, joka on laajennettavissa 32 gigatavuun muistikortin avulla. Multimediakone täynnä ominaisuuksia kuten gps, DNSe, 5.1-ääni ja stereokaiuttimet. Lanseerataan pohjoismaissa kesällä.

Kierrätyspulloista tehty ekopuhelin tulee markkinoille Pohjoismaissa.
Samsung_Blue_Earthfront
Mobile World Congressissa esittelyssä oleva uutuus osoittaa, että SAMSUNG ajattelee myös ympäristötietoisia kuluttajia. Kosketusnäytöllinen Blue Earth -puhelin on valmistettu kierrätysmuovista ja se ladataan aurinkokennoilla, jotka ovat puhelimen takakannessa. Puhelin on osa SAMSUNGin kestävän kehityksen ohjelmaa. Blue Earthin muotoilussa ovat olleet innoituksen lähteinä veden hioman rantakiven pyöreät muodot. Puhelimen raaka-aine on kierrätyspulloista saatava PCM-muovi, joten puhelin vähentää omalta osaltaan energiankulutusta ja hiilipohjaisia päästöjä. Puhelimessa ei ole bromattuja palonestoaineita, berylliumia eikä ftalaatteja. Käyttöliittymä viittaa ekologiseen teemaan. Puhelin on myös energiatehokas ja siinä on erityinen
energiansäästötila. Askelmittarin avulla voi laskea, minkä verran päästöjä säästyy, kun auto jätetään talliin. Laturi käyttää valmiustilassa vähemmän kuin 0,03 wattia. Pakkaus on pieni, kevyt ja tehty kierrätyskartongista.

– Puhelimen The Blue Earth Dream -teema tuo esiin pienet, mutta tärkeät teot ympäristön ja tulevaisuuden hyväksi. Tarjoamalla parhaat ekopuhelimet ja palvelut tähtäämme siihen, että asiakkaat ja yhteistyökumppanit sijoittavat meidät ympäristön huomioonottamisessa parhaaseen mahdolliseen luokkaan, sanoo SAMSUNGin toimialajohtaja JK Shin. Blue Earth tulee Pohjoismaiden markkinoille vuoden neljännellä neljänneksellä.

Muita matkapuhelininnovaatioita:

Projektoripuhelin luo teatteritunnelman.
Mieti, millainen olisi matkapuhelin, joka olisi myös täydellinen multimediakone. Sen pitäisi toistaa useimpia tiedostomuotoja, olipa kyse liikkuvasta kuvasta tai äänitiedostoista. Tarvittaisiin iso, laajennettava muisti. Tietenkin laitteen pitäisi olla myös pieni ja tyylikäs. Ja sokerina pohjalla siinä olisi sisäänrakennettu projektori. Tämä ihme on jo olemassa – sen nimi on SAMSUNG I7410. Oledkosketusnäyttöpuhelin tekee kaiken ylläkuvatun. Laita filmi pyörimään ja projisoi kuva jopa 50 tuuman kokoon seinälle, anna äänen tulvia stereokaiuttimista bluetoothin avulla ja nauti tunnelmasta kuin elokuvateatterissa. I7410 on myös käytännöllinen työväline. Tekee vaikutuksen kokouksen osanottajiin, kun presentaatio projisoidaan seinälle suoraan matkapuhelimesta.

Vahvempaa panostusta palveluihin.
Palvelut ja sisällöt ovat mobiilikokemuksen osia. SAMSUNGilla on uusia ratkaisuja widgetien, ohjelmien ja musiikin lataamiseen laitteelle sekä kuvien jakamiseen yhteisöpalveluiden kautta Share Pix -toiminnon avulla. Lisäksi on uusia gps-palveluja, ladattavia widgetejä ja päivitetty PC Studio II.

SAMSUNG Mobile Innovator on foorumi, jonka SAMSUNG avaa kehitystyötä varten. Se on avoin yhteistyökumppaneille, operaattoreille eri sovellusalustoille ja sen tarkoitus on vahvistaa entisestään SAMSUNGin avointen sovellusalustojen strategiaa.

Ensimmäinen LTE-matkapuhelin. SAMSUNG on myös mobiilin infrastruktuurin kehittäjä. Mobiilille WiMAXille on esittelyssä uusia tuotteita ja niiden lisäksi on SAMSUNGin LTE-järjestelmän (Long Term Evolution) ensi-ilta. Systeemituotteiden lisäksi SAMSUNG esittelee ensimmäisenä matkapuhelinvalmistajna LTE-matkapuhelimen.

Näe uutuudet ja tapaa SAMSUNGin edustajat Barcelonassa Mobile World Congressin hallissa 8, osastolla 8a139. Tervetuloa!

lataa kuvatzip9,43 MB

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö,erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@ojalasaari.fi
Uutisia RSS-syötteinä:http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja.
Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli 6,3 miljardia dollaria vuonna 2007. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 320 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.