Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Samsung Galaxy S4 – kumppani, joka rikastuttaa elämää

Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy S4 – kumppani, joka rikastuttaa elämää

Julkaistu: 15.03.2013 klo 01:30
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung Galaxy S4 – kumppani, joka rikastuttaa elämää

Älypuhelin, joka todella ymmärtää sinua

New York, USA, 14. maaliskuuta 2013 – Se on vihdoin täällä – Samsung Galaxy S4. Samsung esitteli tänään New Yorkin Unpacked-tapahtumassa kauan odotetun Galaxy S4 -älypuhelimen. Neljännen sukupolven Galaxy S on kumppani, joka todella ymmärtää, mikä on tärkeintä elämässä.

Galaxy S4 ymmärtää ihmissuhteiden arvon. Älypuhelimen uutuusominaisuudet tekevät yhteydenpidosta perheenjäseniin ja ystäviin helpompaa kuin koskaan. Galaxy S4 pyrkii varmistamaan, että työ ja arki sujuvat mahdollisimman vaivattomasti. Uutuusominaisuuksiin lukeutuu myös toimintoja, jotka auttavat käyttäjää pitämään huolta itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan.

Pienempi koko, enemmän nähtävää

Galaxy S4:n todellinen kauneus piilee sen nerokkaassa muotoilussa, joka tarjoaa suuremman näytön ja tehokkaamman akun aiempaa kevyemmässä ja ohuemmassa rungossa. Uutuusälypuhelimen muotoilu, runko ja käytetyt materiaalit ovat saaneet inspiraationsa luonnosta. Ensitapaamisella älypuhelin tekee lähtemättömän vaikutuksen.

GS4:n edeltäjä oli niin fiksu, että se tunnisti käyttäjänsä. Galaxy S4 vie ominaisuuden askeleen pidemmälle. Se tunnistaa käyttäjän katseen, äänen ja liikkeen. Älypuhelinta voi ohjata koskematta ruutuun. Videotoiston voi asettaa pysähtymään, kun käyttäjä kääntää katseensa pois ruudusta. Älypuhelin osaa jatkaa videon toistoa samasta kohdasta, kun käyttäjän katse palaa ruudulle.

Nettisivujen vieritys tai sähköpostien selaus onnistuu nyt hienovaraisella kädenliikkeellä. Galaxy S4 tunnistaa silmien liikkeet ja tietää, milloin käyttäjä haluaa vierittää lisää tekstiä näkyviin. Lisävarusteena saatavilla olevan telakan kanssa vieritys onnistuu pelkällä silmien liikkeellä. Musiikkikappaleiden vaihto onnistuu pyyhkäisemällä kädellä ruudun päältä, koskematta näyttöön. Myös puheluihin vastaaminen onnistuu koskematta ruutuun. Uutuusominaisuus tekee älypuhelimen käytöstä entistä helpompaa.

Elämän tärkeimmät hetken talteen ja muiden nähtäville

Galaxy S4 kaappaa talteen hetket, jotka tekevät elämästä rikkaamman. Hetken voi elää uudelleen raikkaan värikylläiseltä viiden tuuman huipputarkalta ruudulta. Dual Camera -toiminnolla kuvien ottaminen onnistuu samanaikaisesti sekä etu- että takakameralla. Otetut kuvat voidaan jälkikäteen helposti yhdistää niin, että kuvattava kohde ja kuvaaja pääsevät samalla hetkellä otettuun kuvaan. Sound & Shot -toiminto mahdollistaa sen, että nauravasta lapsesta otettuun kuvaan voidaan yhdistää kuvaushetkellä kuuluva ääni. Katsoessaan kuvaa, käyttäjä kuulee lapsensa naurun. Suosikkibändistä otetut kuvatkin palauttavat muistot mieleen vivahteikkaammin, kun kuvaan yhdistetään kuvanottohetkellä soiva musiikkikappale. Drama Shot -toiminto mahdollistaa jatkuvan timelapse-kuvasarjan ottamisen.

Galaxy S4:llä voi helposti jakaa elämän parhaita ja herkkiä hetkiä perheen ja ystävien kanssa, missä ja milloin tahansa. Group Play -toiminnon avulla käyttäjä voi jakaa ja ladata lähellä olevien ystävien laitteille ja laitteilta, valokuvia ja pelejä. Toiminto toimii myös Wi-Fi- tai 3g-verkon ulottumattomissa. Share Music -toiminnolla saman kappaleen voi suoratoistaa synkronoidusti useassa puhelimessa samanaikaisesti. Loistava toiminto, kun halutaan nostaa bileiden tunnelmaa.

Oma hyvinvointi ja terveys

Hyvinvointi on ehdottoman tärkeää. Galaxy S4:ssä on uusi S Health -toiminto, joka valvoo automaattisesti käyttäjänsä elämäntapoja. S Health -toimintoon kuuluu muun muassa ruokapäiväkirja, harjoituspäiväkirja ja muita ominaisuuksia, jotka auttavat käyttäjää pysymään terveenä ja hyvässä kunnossa.* Saatavilla olevat lisävarusteet tekevät Galaxy S4:stä henkilökohtaisen terveysgurun. Painonsa kehitystä voi seurata lisävarusteena saatavalla Samsung Body Scale -laitteella. Ranteeseen kiinnitettävä S-band varmistaa, että käyttäjä nukkuu yönsä hyvin ja että hän herää oikealla hetkellä REM-syklin tahdissa. Ominaisuus valvoo myös eri toimintoja päivisin. Samsungin Heart Rate Monitor mittaa sykettä – täydellinen toiminto paljon liikkuvalle. S-Health voidaan yhdistää jopa verenpaine- ja glukoosimittareihin verensokerin seuraamista varten. S Health -toiminnolla voi koota räätälöidyn kokonaisuuden, jolla elämäntavoista, terveydestä ja hyvinvoinnista voi pitää hyvää huolta – missä ja milloin tahansa.

*Tietyt S Health -toiminnot vaativat erikseen myytäviä lisävarusteita.

Tekniset tiedot: Samsung on maailman ensimmäinen viisituumaisella Full HD (1920x1080) Super Amoled -näytöllä (441 ppi) varustettu älypuhelin. Uusi Gorilla Glass 3 estää näytön naarmuuntumisen ja tekee siitä entistä kestävämmän. Puhelimessa on automaattitarkennuksella varustettu 13 megapikselin kamera, 2 megapikselin etukamera ja se tallentaa Full HD -videoita. Paino 130 grammaa. Mitat 136,6 x 69,8 x 7,9 mm. Käyttöjärjestelmä Android 4.2.2 (Jellybean). Prosessori 1,9 GHz quad-core / 1,6 GHz octa-core. Akku 2 600 mAh. NFC, Bluetooth 4.0 ja infrapuna-led. 16/32/64 GB tallennustilaa, microSD-korttipaikka (tuki 64 GB), 2 GB ram-muistia. Galaxy S4 on lanseerauksen aikaan saatavilla mustana ja valkoisena. Myöhemmin tämän vuoden aikana puhelin tulee kauppoihin myös muissa väreissä. Laite saapuu myyntiin vuoden toisella neljänneksellä 2013 ja sen suositushinta on 699 euroa.

Samsung Galaxy S4 -tuotekuvat ovat ladattavissa osoitteessa www.samsungmobilepress.com

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, myyntipäällikkö, Telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 040 860 4420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OSG Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

_____________________________________________________________________________________________________

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 227 000 työntekijää 75 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on yli 143 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi