Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Riippumattoman tutkimuksen mukaan Epicor ERP -asiakkaat voivat saavuttaa 15 kuukaudessa 103-prosenttisen sijoitustuoton (ROI)

Epicor Software Finland Oy

Julkaistu: 18.08.2014 klo 10:30
Julkaisija: Epicor Software Finland Oy

Uuden tutkimuksen mukaan uuden sukupolven Epicor ERP -järjestelmän käyttöönotolla on mahdollista saavuttaa yli viiden miljoonan dollarin taloudellinen hyöty.

VANTAA, 18.8.2014
Ohjelmistoratkaisujen tarjoaja Epicor Software Corporation julkisti tuoreen Total Economic Impact TM (TEI) -tutkimuksen, joka käsittelee mahdollista sijoitustuottoa (ROI), joka on saavutettavissa Epicorin toiminnanohjausjärjestelmän (Epicor ERP) avulla. Epicorin kesäkuussa 2014 teettämä, Forrester Consultingin laatima tutkimus on koko nimeltään ”The Total Economic Impact TM of Epicor ERP: Cost Savings and Business Benefits Attributed to Epicor ERP.”

Tutkimus perustuu yksityiskohtaisiin haastatteluihin, jotka pidettiin Epicorin asiakkaille maailmanlaajuisesti. Haastattelujen tuloksena saadut vastaukset muodostivat perustan, jonka pohjalta Forrester kehitti tavan mitata Epicor ERP -ratkaisun mahdollisen taloudellisen vaikutuksen ja sijoitustuoton esimerkkiyrityksessä. Analyysin perusteella Epicor ERP mahdollisti yli 3,8 milj. dollarin (USD) riskikorjatun taloudellisen hyödyn, jossa riskikorjattu sijoitustuotto (ROI) on 103 prosenttia ja takaisinmaksuaika 15 kuukautta. Tämän lisäksi saavutettiin 1,25 milj. dollarin tuottavuussäästöt, näin ollen koko taloudellisen hyödyn loppusummaksi tuli yli 5 milj. dollaria. Epicor ERP edesauttoi esimerkkiyritystä lisäksi saavuttamaan merkittävää liiketoiminnallista hyötyä ja parantamaan tuottavuutta toimitusketjussa, tuotannon hallinnassa, suunnittelussa ja aikataulutuksessa, myynnissä ja IT-toiminnoissa. Alla tulokset tiivistetysti:

• Nopeutunut varastonkierto, tuloksena 15 prosentin vähennys verrattuna keskimääräiseen inventaariotasoon
  • 12 prosentin ajansäästö (2500 tuntia/vuosi) tuotannon valvonnassa, johtuen Epicorin visuaalisesta Kanban -ratkaisusta sekä virtaviivaisesta tuotannonohjauksesta
  • Parempi tuottavuus integroidun tuotannonohjausjärjestelmän (MES) ansiosta mahdollistaa reaaliaikaisen näkyvyyden tehtaaseen sekä tehdaskohtaiset toiminnot
  • Lisääntynyt myynnin tuottavuus ja parempi asiakastyytyväisyys tarkempien myyntiarvioiden ja virtaviivaisemman order-to-cash -prosessin ansiosta
  • Parempi organisaation taloudellinen läpinäkyvyys sekä valvontakyky taloudellisen raportoinnin, suunnittelun ja ennustamisprosessien suhteen (noudattaen yrityksen, taloudellisten sekä kansainvälisten kaupan standardeja)
  • Jatkuva tuottavuuden lisääminen ainutlaatuisten liiketoimintaprosessien, kuten hälytysten ja työnkulkujen luomisen sekä helpon käyttöönoton kautta
  • Suhteellisen lyhyt käyttöönotto- ja asennusaika, joka puolestaan alentaa omistajuuskuluja sekä nopeuttaa sijoitustuoton toteutumista.

– Uskomme, että Forrester TEI -tutkimus osoittaa, miten merkittävää lisäarvoa Epicor ERP tuo asiakkaillemme. Tuotot ja hyödyt ovat entistä suurempia, kun pohditaan nopeaa sijoitustuottoa ja alhaisia kokonaiskustannuksia. Epicor ERP mahdollistaa asiakkaillemme tuottavuuden paranemisen, tehokkuuden lisäämisen sekä suorituskyvyn paranemisen. Tämä tarkoittaa, että asiakkaamme voivat saada paremman kokemuksen omien kumppaniensa ja asiakkaidensa kanssa sekä tuoda asiakkaillemme pysyvää kilpailuetua, sanoo Epicorin Suomen aluejohtaja Matti Pulla

Epicor ERP on 100-prosenttisesti rakennettu palvelukeskeisen arkkitehtuurin ja Microsoft .NET -teknologian päälle. Se on toimialakohtainen ERP-ratkaisu, joka tarjoaa täydellisen valinnanvapauden käyttöönotolle – paikan päällä, isännöitynä tai pilvipalveluna (SaaS).

Klikkaa tästä lukeaksesi lisää tutkimuksesta ja Epicorista.

Epicor lyhyesti
Epicor Software Corporation on kansainvälisesti toimiva, johtava toiminnanohjausjärjestelmien toimittaja valmistus-, jakelu-, vähittäismyynti- ja palvelualoille. Yli 40 vuoden kokemuksellaan Epicor toimittaa innovatiivisia ohjelmistoratkaisuja toiminnanohjaukseen (ERP), asiakkuudenhallintaan (CRM), toimitusketjun hallintaan (SCM), vähittäismyyntiin (POS), sekä henkilöstöhallintaan (HCM) 20 000:lle asiakkaalle yli 150:een maahan. Epicor tarjoaa kattavan palveluvalikoiman samasta lähteestä asiakkailleen paikallisesti, alueellisesti ja/tai kansainvälisesti. Yrityksen innovatiivinen historia, alan asiantuntemus ja pyrkimys erinomaiseen laatuun kannustavat asiakkaita kestävän kilpailukyvyn luomiseen. Austinissa, Texasissa pääkonttoriaan pitävällä yhtiöllä on toimipisteitä ja tytäryhtiöitä ympäri maailman.
www.epicor.com

Seuraa Epicoria Twitterissä: @Epicor, @Epicor_Retail, @Epicor_DIST, @Epicor_MFG, @EpicorEMEA, @EpicorUK, @EpicorAPAC, @EpicorLAC ja @EpicorRU.

Epicor ja Epicor-logo ovat Epicor Software Corporationin tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa valtioissa. Kaikki muut merkit ovat kunkin omistajan omaisuutta. Tässä dokumentissa esitetyt tuotteet ja palvelut on tuottanut Epicor Software Corporation.