Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Pohjois-Euroopan ensimmäinen Pepper-robotti tulee Elisa Kulmaan

Elisa Oyj

Pohjois-Euroopan ensimmäinen Pepper-robotti tulee Elisa Kulmaan

Julkaistu: 14.06.2016 klo 09:30
Julkaisija: Elisa Oyj

Elisa ottaa Pohjois-Euroopan ensimmäisen Pepper-robotin käyttöön Elisa Kulmassa. Elisa Kulman lisäksi Pepper-robotteja löytyy Euroopasta vain Ranskasta.

Elisa ottaa ensimmäisenä toimijana Pohjois-Euroopassa Pepper-humanoidirobotin käyttöön. Elisa ilmoitti Elisa Kulman avajaisissa yhdessä Qmaticin ja SoftBank Roboticsin kanssa Pepperin käyttöönotosta.

– Olemme innoissamme saadessamme tuoda tämän asiakaskokemuksen uuden ulottuvuuden Suomeen ja Elisa Kulmaan. Kuten Elisa Kulma on paljon enemmän kuin myymälä, myös Pepper on paljon enemmän kuin pelkkä robotti. Se on sympaattinen maskottimme ja kuuluu asiakaspalveluhenkilöstöömme tuoden lisäarvoa sujuvaan asiakaskokemukseen Click & Collect -asiakkaillemme, kertoo Elisan kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Tiina Kuusisto.

Elisa Kulman lisäksi Pepper-robotteja löytyy Euroopasta vain Ranskasta.

Humanoidirobotti lukee tunteita

Elisa on integroinut yhteistyössä Qmaticin ja SoftBankin kanssa Pepper-humanoidirobotin käyttämäänsä Qmaticin Orchestra-ohjelmistoalustaan. Orchestra on asiakaskokemuksen hallintaan kehitetty ohjelmistoalusta. Tämän yhteistyön tuloksena on syntynyt uraauurtava Click & Collect -asiakaspalvelupiste, joka on vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa hyvin  inhimillisellä tavalla.

– Pepper on osa Elisa Kulman asiakaspalvelutiimiämme. Ystävärobotti Pepper tervehtii asiakasta ja ohjaa hänet sopivan työntekijän luo palveltavaksi. Sillä on erityinen rooli verkkokauppamme Click & Collect -asiakkaille, jotka ovat ostaneet tuotteen verkkokaupastamme, ja valinneet noutopisteekseen Elisa Kulman, Kuusisto kertoo.

– Pepperin käyttö asiakaspalvelussa aidossa myymäläympäristössä osoittaa, kuinka helposti ja aidosti se sopii asiakaskokemuksen ekosysteemiin, ja parantaa sitä, sanoo Softbank Roboticsin yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Julien Seret.

Saumaton kokemus alusta loppuun

Qmaticin Orchestra-alusta auttaa varmistamaan, että asiakkaan asiointikokemus sujuu saumattomasti aina verkkokaupasta tuotteen noutamiseen saakka. Pepperin tavatessaan asiakas ja Pepper käyvät dialogin, jossa käytetään hyödyksi mm. verkko-ostoksensa vahvistuksen yhteydessä saatuja tietoja. Pepper välittää asiakkaan saapumis- ja asiointitiedot myymälän työntekijälle, joka toimittaa tuotteen asiakkaalle. Vuorovaikutus ystävärobotin kanssa on henkilökohtaista palvelua, johon pelkkä automaatti ei pysty.

– Erikoistumme tiiviiseen asiakaskokemukseen digitaalisten ja fyysisten asiointipisteiden välillä, Qmatic-konsernin markkinointijohtaja Sven-Olof Husmark kertoo.

– Integroimalla Pepperin Orchestra-järjestelmäämme pystymme parantamaan asiakaskokemusta ainutlaatuisella tavalla sekä tuottamaan henkilökohtaisen ja merkityksellisen palvelutapahtuman. Teemme mahdolliseksi myös keskeisten tietojen keräämisen robotilta tehokkaan asiakaskokemusalustamme täydentämiseksi.

Elisalle Qmatic Orchestra-järjestelmän toimittanut Intermarketing Oy. Intermarketing on Qmaticin pitkäaikainen kumppani, joka on erikoistunut asiakaskokemuksenhallinnan ohjelmisto- ja automaatioratkaisuihin.

Lisätietoja: Mediadesk, p. 050 305 1605, mediadesk@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi

SoftBank Robotics on SoftBank-konsernin robotiikkaliiketoiminnasta vastaava holdingyhtiö. www.softbank.jp/en/robot/

Qmatic on johtava asiakaskokemusteknologian ratkaisujen tarjoaja. www.qmatic.com