Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Oululainen Esineiden Internet tuote kansainvälisille markkinoille

IoLiving

Oululainen Esineiden Internet tuote kansainvälisille markkinoille

Julkaistu: 03.06.2015 klo 09:29
Julkaisija: IoLiving

Oululainen IoLiving® yritys laajentaa tuotevalikoimaa nettikaupassaan “Terveellinen huoneilma” ja “Ravintoloiden omavalvonta” tuotteilla. Laitteet perustuvat yrityksen kehittämään Esineiden Internet teknologiaan. ”Ensimmäinen tuotteemme oli lämpötilan seurantapalvelu, jolle löytyi nopeasti paljon käyttökohteita kukkien kasvatuksesta isojen kiinteistöjen lämpötilaseurantaan”, kertoo toimitusjohtaja Matti Verkasalo. Palvelussa on jo yli 10 miljoonaa mittausta. Käyttäjäkertomuksia voi lukea yrityksen nettisivuilta.

Uusi tuotesarja julkaistiin kansainvälisesti 2. kesäkuuta 2015 Computex messuilla Taiwanissa. Uusilla tuotteilla seurataan mm. huoneilman lämpötilaa, kosteutta ja hiilidioksidipitoisuutta. Computex on yksi maailman keskeisistä elektroniikka-alan messuista, joissa esitellään merkittäviä tuoteuutuuksia. Tänä vuonna erityisteemana ovat puettava elektroniikka (wearable technologies) ja esineiden Internet (Internet of Things). Kaikki IoLiving® tuotteet ovat näyttävästi esillä Holux Technologies osastolla. Holux on  IoLiving® tuotteiden ja palvelujen jakelija Aasiassa. Terveellinen huoneilma ja elintarviketurvallisuus ovat erityisen arvostettuja asioita Japanissa ja hyvinvoinnin kiinnostavuus kasvaa nopeasti myös muissa Aasian maissa.

Uusille tuotteille on selvästi tarvetta. Perinteisellä tekniikalla toteutetut hiilidioksidin mittauslaitteet sekä ravintoloiden omavalvonnan tuotteet ovat todella kalliita. ”Olemme huomanneet että Esineiden Internet on jo uudistanut monia jokapäiväisiä asioita kotona ja työpaikoilla”, jatkaa Matti Verkasalo. Esineiden tuottama tieto tulee mukaan sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Lisätietoja: Matti Verkasalo, toimitusjohtaja, IoLiving, matti.verkasalo(at)ioliving.com, +358 408215546. www.ioliving.com.

IoLiving® on Oululainen start-up yritys kehittäen Esineiden Internet laitteita ja palveluja sekä kuluttajille että yritysasiakkaille.

Holux Technology Inc. on GPS teknologian pioneereja ja tarjoaa nykyisin kattavan valikoiman älylaitteita kuluttajamarkkinoille. Holux Technology Inc. on listattu Gre Tai Securities Market pörssiin: ID numero 3431.