Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Odotetun Nokia N96 -multimediatietokoneen toimitukset alkavat Suomessa

Odotetun Nokia N96 -multimediatietokoneen toimitukset alkavat Suomessa

Julkaistu: 24.09.2008 klo 13:46
Julkaisija:

Nokia N96 tuo Internetin entistäkin lähemmäs käyttäjää

Odotettu Nokia N96 -multimediatietokone on pian saatavilla. Nokia N96 on huippusuositun ja uraauurtavan Nseries-tuotesarjan uusi johtotähti, jonka ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa mobiili-TV, Carl Zeissin optiikalla varustettu viiden megapikselin kamera, käännös käännökseltä opastava ääninavigointi, ensiluokkaiset musiikkiominaisuudet ja erinomainen äänenlaatu, N-Gage-pelit, hämmästyttävän kirkas ja tarkka 2,8 tuuman näyttö sekä 16 gigatavun sisäinen muisti, joka on laajennettavissa 24 gigatavuun lisävarusteena saatavalla microSD-muistikortilla.

Nokia N96 -multimediatietokoneen toimitukset alkavat tällä viikolla. Laitteen mukana tulee vuoden ilmainen navigointilisenssi ja N-Gage-etuseteli suosittua Tetris-peliä varten. Lisäksi siihen on tallennettu valmiiksi Transformers-toimintaseikkailuelokuva. Nokia N96 -multimediatietokoneen verollinen suositushinta on noin 945 euroa.

"Nokia N96 -multimediatietokone tarjoaa mobiiliviihdettä parhaimmillaan ja sopii siksi erinomaisesti Nseries-tuotesarjamme johtotähdeksi. Se yhdistää saumattomasti puhelimen ja multimediaominaisuudet Nseries-laitteiden kaksisuuntaiseen liukukansimekanismiin, joka tekee uusien kokemusten tallentamisen ja jakamisen helpoksi. Nokia N96 -multimediatietokone vie mobiiliviihteen, viestinnän ja yhdistelmälaitteet uudelle tasolle: laitteella voi katsella televisiolähetyksiä ja videoita sekä ottaa korkealaatuisia valokuvia, joihin voi liittää paikkatiedot geotagging-ominaisuuden ansiosta. Nopea Internet-yhteys mahdollistaa kuvien lataamisen suoraan laitteelta verkkoon", sanoo Nokian Suomen ja Baltian toiminnoista vastaava johtaja Jukka Tiitu.

DVB-H-teknologian ansiosta Nokia N96-multimediatietokoneella DVB-H-teknologian ansiosta Nokia N96-multimediatietokoneella on mahdollista katsella mobiilitelevisiolähetyksiä Digitan näkyvyyssalueella. Edistyneisiin katseluominaisuuksiin kuuluu myös mahdollisuus televisiokanavien tarjonnan tallentamiseen, jolloin käyttäjä voi katsoa suosikkiohjelmansa silloin, kun hänelle parhaiten sopii: junamatkalla, lentokentän odotustiloissa tai vaikkapa kahvilassa viinilasillisen äärellä.

Nokia N96 -multimediatietokoneelle on monilla markkinoilla tallennettu valmiiksi menestyselokuva (vaihtelee alueittain). Laitteen tarkka ja vivahteikas 2,8 tuuman näyttö sekä sisäänrakennetut 3D-stereokaiuttimet tempaavat käyttäjän hetkessä mukaan tapahtumiin. Takakannen pieni ja kätevä taittokehys toimii pöytätelineenä, joten käyttäjä voi uppoutua elokuvien juonikuvioihin ja nauttia huikeista erikoistehosteista missä ja milloin vain.

Laitteelle mahtuu jopa 40 tuntia videosisältöä, jota voi siirtää pöytäkoneelta huippunopean USB 2.0 -yhteyden kautta tai ladata verkosta WLAN- ja HSDPA-yhteyksien välityksellä. Nokia Video Center tarjoaa monipuolista mobiilisisältöä: elokuvien trailereita, komediaa, uutisia ja kaikkea siltä väliltä. Tarjonnasta vastaavat maailman johtavat sisältöbrändit, kuten YouTube, Reuters ja Sony Pictures. Nokia N96 -multimediatietokone tukee yleisimpiä videoformaatteja, joihin kuuluvat esimerkiksi MPEG-4, Windows Media Video ja Flash Video.

Nokia N96 -multimediatietokoneella voi tallentaa huippulaatuista videokuvaa (30 kuvaa sekunnissa). Carl Zeissin optiikalla ja LED-kaksoissalamalla varustetulla viiden megapikselin kameralla saa myös tarkkoja ja yksityiskohtaisia valokuvia. Kuviin voi liittää välittömästi paikkatiedot, ja kuvat voi ladata suoraan laitteelta Share on Ovi- ja Flickr-palvelujen kaltaisiin verkkoyhteisöihin.

Entistäkin monipuolisempiin navigointiominaisuuksiin kuuluvat muun muassa helppokäyttöiset kartat tarkkoine yksityiskohtineen ja satelliittinäkymineen. Käännös käännökseltä opastava ääninavigointi, joka sopii sekä autoiluun että jalankulkuun, tarjoaa yhdessä uusien City Guides -kaupunkioppaiden kanssa oivan tavan tutustua uusiin paikkoihin. Matkakokemukset, suosikkipaikat ja kiinnostavat löydöt voi jakaa verkossa muiden käyttäjien kanssa.

Nokia N96 -multimediatietokoneen edistyneet musiikkiominaisuudet miellyttävät monipuolisuudellaan myös tosiharrastajia. Käyttäjät voivat luoda henkilökohtaisia soittolistoja lataamalla kappaleita Nokia Musiikkikaupasta ja muilta sivustoilta, ja musiikkikirjastojen synkronointi pöytäkoneen ja mobiililaitteen välillä käy helposti huippunopean USB-yhteyden ansiosta. Nokia N96 -multimediatietokone tarjoaa musiikin kuunteluun myös RDS-radion sekä laajan valikoiman Internet-radiokanavia.

Nokia Download! -sovellus syventää ja täydentää käyttökokemusta laajalla valikoimalla yksilöitävää sisältöä, joka vaihtelee viihteestä henkilökohtaisten käyttömieltymysten perusteella mukautettaviin sovelluksiin. Näin jokainen Nokia N96 -multimediatietokone on yhtä yksilöllinen ja ainutlaatuinen kuin omistajansakin.

Taustatietoja toimittajille:

Nokia N96 -multimediatietokoneen tarkka tuoteseloste on osoitteessa: www.nokia.fi/n96

Lisätietoja Nokia Musiikkikaupasta ja yhteensopivista laitteista saa osoitteesta www.nokia.fi/musiikkikauppa

Nokia Nseries -tuotesarjaan kuuluu edistyksellisiä multimedialaitteita, jotka tarjoavat käyttäjilleen ennennäkemättömiä ja -kokemattomia multimediaelämyksiä. Nokia Nseries -tuotteissa yhdistyvät uusin teknologia, tyylikäs muotoilu ja helppokäyttöisyys, ja niiden käyttäjät voivat nauttia viihteestä, viestiä tietoa ja ottaa ja jakaa kuvia ja videoita yhden ainoan laitteen kautta, missä ja milloin vain. www.nseries.com.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Symbian-käyttöjärjestelmään kehitetty S60-alusta on maailman johtava älypuhelinohjelmisto, ja se on useiden eturivin matkapuhelinvalmistajien käytössä. Tammikuuhun 2008 mennessä lisenssivalmistajat olivat toimittaneet yhteensä yli 150 miljoonaa S60-laitetta. S60-alustan mukautuvuus mahdollistaa monien eri laitteisto- ja ohjelmistokokoonpanojen hyödyntämisen. Tämä on nähtävissä markkinoilla olevien S60-laitteiden runsaasta tarjonnasta. S60-alustan palkittu käyttöliittymä, kattava tuki uusille mobiilipalveluille sekä uusien sovellusten innovaatiopotentiaali tarjoavat mobiilioperaattoreille ja kolmannen osapuolen kehittäjille avoimen ja mukautettavan liiketoimintamahdollisuuden. Lisätietoja S60-alustasta saa osoitteesta www.s60.com.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia