Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Nokian Eseries-tuotesarjaan kaksi tehokasta uutuutta

Nokian Eseries-tuotesarjaan kaksi tehokasta uutuutta

Julkaistu: 16.02.2009 klo 13:07
Julkaisija:

Nokia täydensi tänään Eseries-tuotesarjaansa kahdella uutuusmallilla. Nokia E75 ja Nokia E55 ovat ensimmäiset laitteet, joissa on Nokian uusi sähköpostin käyttöliittymä. Kummankin uutuuden perusominaisuuksiin kuuluu myös Nokia Messaging -palvelu, joka yrityksien muihin palveluihin yhdistettynä tarjoaa tehokkaimman ratkaisun sekä työsähköpostin että henkilökohtaisen sähköpostin käyttöön ajasta ja paikasta riippumatta.

Tänä päivänä teknologian kustannuksia ja hyötyjä seurataan yhä tarkemmin, ja sähköposti on keskeinen tehokkuuden ja tuottavuuden työkalu. "Tehokkuus on olennaiseen keskittymistä, jolloin tekemisen määrä vähenee, mutta tuottavuus kasvaa", määrittelee Nokian Devices-yksikön johtaja Kai Öistämö. "Liiketoiminnan kustannukset saattavat pienentyä jopa kolmanneksen, kun Microsoft Exchange- ja IBM Lotus Notes -sovelluksia voi uusien laitteiden myötä käyttää mobiililaitteilta ilman väliohjelmistoja tai ylimääräisiä palvelimia."

Nokian uusien Eseries -laitteiden ansiosta sähköpostin täysipainoiseen käyttöön ei enää tarvita tietokonetta. Nokian uusi sähköpostin käyttöliittymä tukee kansioita ja HTML-viestejä, ja sen ominaisuuksiin kuuluvat myös laajennettavat näkymät sekä viestien lajittelu päiväyksen, lähettäjän ja viestin koon mukaan. Myös muut sähköpostin yleisimmät toiminnot ovat vain näppäimen painalluksen päässä. Sähköpostin lisäksi uutuuslaitteiden ominaisuuksiin kuuluu entistäkin parempi kalenterin, yhteystietojen ja tehtävien hallinta.

"Nokia E75 -mallin esikuva on Nokia 9300, joka oli ensimmäinen pienikokoinen kommunikaattorimme", Öistämö sanoo. "Nokia 9300 -laitteen käyttäjät pitivät kovasti täysimittaisen näppäimistön tuomasta käyttömukavuudesta, mutta he käyttivät paljon myös perinteistä puhelinnäppäimistöä. Uudessa Nokia E75 -mallissa olemme säilyttäneet nämä perustoiminnot ja täydentäneet niitä lukuisilla päivitetyillä ominaisuuksilla. Halusimme tarjota tämän kaiken mahdollisimman toimivassa paketissa."

"Kun julkistimme viime vuonna Nokia E71 -mallin, uudistimme samalla käsityksen siitä, kuinka kompakti täysimittainen QWERTY-näppäimistö voi olla. Olemme jatkaneet tätä kehitystyötä ja luoneet Nokia E55 -mallin, maailman kätevimmän viestilaitteen", Öistämö jatkaa. Uutuusmallissa käytetyimpiin ohjelmiin pääsee yhdellä näppäimen painalluksella, mikä yhdessä täysimittaisen QWERTY-näppäimistön kanssa tekee sähköpostien lukemisesta, hallinnasta ja viesteihin vastaamisesta helppoa ja tehokasta. Merkittävä ominaisuus on myös poikkeuksellisen pitkä akkukesto: Nokia E55 -laitteen valmiusaika on noin 28 päivää.

"Nokia E55 tekee viestien lähettämisestä mahdollisimman tehokasta ja näppärää. Käyttötestimme osoittavat, että laitteen näppäimistöä on helpompi ja nopeampi oppia käyttämään kuin perinteisiä puhelinnäppäimistöjä", Öistämö sanoo.

Monipuolisia viestiominaisuuksia täydentävät molemmissa uutuusmalleissa Nokia Kartat -sovellus, A-GPS ja vaiheittain opastava navigointi kolmeksi kuukaudeksi sekä N-Gage-sovelluksen tarjoamat pelielämykset. Nokia E75 -laitteen ominaisuuksiin kuuluu myös Ovi Files, joka mahdollistaa tietokoneelle tallennettujen tiedostojen etähallinnan ja jakamisen silloinkin, kun tietokone on suljettu.

Uudet laitteet seuraavat Nokian Eseries-tuotesarjan menestyksekkäintä vuotta: laitteita myytiin vuonna 2008 yli 10 miljoonaa kappaletta. "Uskomme menestyksen jatkuvan vuonna 2009 yritysten hakiessa säästöjä, ja monikäyttöisten viestilaitteidemme tarjotessa suoran yhteyden sähköpostiin", Öistämö sanoo.

Nokia E75 -mallin toimitusten arvioidaan alkavan maaliskuussa, ja laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 375 euroa. Nokia E55 -mallin toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2009 toisella neljänneksellä, ja laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 265 euroa. Laitteiden myyntihinnat Suomessa tarkentuvat myyntiintulon yhteydessä.

Lehdistökuvia ja muuta tiedotusmateriaalia saa osoitteesta www.nokia.com/press.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia

If you wish to unsubscribe, please go to: