Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Nokia ja Elisa lahjoittavat sisätilojen matkapuhelinverkon Uudelle Lastensairaalalle

Elisa Oyj

Julkaistu: 28.05.2015 klo 09:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Espoo ja Helsinki – Nokia ja Elisa lahjoittavat Helsingin Meilahteen vuonna 2017 valmistuvalle Uudelle Lastensairaalalle täydellisen sisätilakattavuuden tarjoavan matkapuhelinverkon.

”Haluamme osallistua Uuden Lastensairaalan rakentamiseen tarjoamalla sairaalan käyttöön osaamistamme, jotta voimme luoda hyvät mahdollisuudet yhteydenpitoon lapsille ja heidän läheisilleen, kun lapsi on sairaalassa. Olemme iloisia, että voimme näin olla talkoissa mukana”, sanoi Nokian hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa.

”Osa pienistä potilaista joutuu olemaan pitkiäkin aikoja sairaalassa. Toivomme, että toimivat yhteydet auttavat potilaita, paitsi pitämään yhteyttä ystäviin ja perheeseen, myös viihtymään hieman paremmin. Lähdimme mielellämme tukemaan Uutta Lastensairaalaa, meille on tärkeää rakentaa digitaalisesti ja sosiaalisesti kestävää yhteiskuntaa”, sanoi Elisan toimitusjohtaja Veli-Matti Mattila.

Aiemmin matkapuhelimen käyttö oli monissa sairaaloissa kokonaan kielletty, sillä puhelimet saattoivat häiritä herkkiä hoitolaitteita. Nykyään useat sairaalat sallivat puhelimen käytön yleisissä tiloissa. Sairaalan matkapuhelinverkkoa rakennettaessa onkin huomioitava, että turvallisuussyistä yhteyksien on toimittava moitteettomasti joka paikassa. Uuden Lastensairaalan verkon rakentamisessa käytetään viimeisintä teknologiaa, joka mahdollistaa myös tulevaisuuden palveluiden käytön.

”Vuonna 2017 Meilahteen valmistuu maailman paras lastensairaala lapsille ja heidän auttajilleen. Maailman paras edellyttää uudenlaista ajattelua lapsen kokemuksen ja perheen kokemuksen kautta tapahtuviin lääketieteellisiin prosesseihin ja sitä kautta hoitotuloksiin. Teknologian avulla voimme mahdollistaa yhteisöllisyyden, työnteon, tietojenvaihdon sekä turvallisuuden ja luottamuksen tunteen luomista. Tähän tarvitsemme teknologiakumppania, ja olemme hyvin iloisia saadessamme Nokian ja Elisan tämän alueen yhteistyökumppaneiksi”, sanoi Uusi Lastensairaala 2017 tukisäätiön hallituksen puheenjohtaja Anne Berner.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Elisa

Sähköposti: mediadesk@elisa.fi

Nokia
Puh. +358 (0) 10 448 4900
Sähköposti: press.services@nokia.com

Elisa
Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2014 oli 1,54 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi

Nokia
Nokia sijoittaa teknologioihin, jotka mahdollistavat maailman, jossa miljardit laitteet ovat yhteydessä toisiinsa verkon välityksellä. Nokialla on kolme liiketoimintaa: verkkoinfrastruktuurin ohjelmistoihin, laitteisiin ja palveluihin keskittyvä Nokia Networks, sijaintitietoon keskittyvä HERE ja teknologiakehitykseen ja -lisensointiin keskittyvä Nokia Technologies. Kaikki Nokian liiketoiminnat ovat omien toimialueidensa johtavia toimijoita. http://company.nokia.com