Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » NHL GameCenter(TM) 2010 -sovellus nyt saatavana Nokian Ovi Kaupasta

NHL GameCenter(TM) 2010 -sovellus nyt saatavana Nokian Ovi Kaupasta

Julkaistu: 07.10.2010 klo 10:02
Julkaisija:

Nokia ja National Hockey League (NHL(TM)) ovat tänään julkaisseet NHL GameCenter(TM) 2010 -sovelluksen Nokian Ovi Kaupassa. Sovellus on saatavana koko NHL-kauden 2010-11 ajan. Uuden sovelluksen avulla NHL:stä kiinnostuneet voivat seurata NHL-uutisia ja nauttia videoista sekä internetissä katseltavista ottelukoosteista missä ja milloin tahansa. Jokaisesta kauden pelistä, pudotuspelit mukaan lukien, julkaistaan sovelluksessa kohokohtia, joita voi katsoa joko yksittäin tai kattavina koosteina.

Uusi sovellus tarjoaa muun muassa ottelukoosteita on demand -palveluna

"NHL GameCenter 2010 -sovellus ja siihen kuuluvat on demand -videopalvelut osoittavat, miten monipuolisen jakelukanavan Ovi-palvelu tarjoaa niille sovellusten kehittäjille, jotka haluavat antaa kuluttajille uusia ja kiinnostavia kokemuksia Nokia-laitteiden kautta", sanoo Nokian globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Pekka Rantala.

Kysyntä NHL-sisällöille kasvaa nopeasti ympäri maailman. NHL-pelaajista 25 % on kotoisin muualta kuin Pohjois-Amerikasta, ja NHL.com-sivuston yksittäisistä kävijöistä Pohjois-Amerikan ulkopuolella asuvien osuus on kasvanut 51 % edellisvuoteen verrattuna kattaen 20 % sivuston koko kävijämäärästä.

"NHL pyrkii tarjoamaan maailmanlaajuisia, mobiileja palveluita faneille, jotka haluavat monipuolista materiaalia NHL:stä ja käyttävät usein mobiili- ja laajakaistapalveluita", kertoo NHL:n operatiivinen johtaja John Collins. "Yhteistyö Nokian kanssa ja sovelluksen tarjoaminen Ovi Kaupassa palvelevat miljoonia Nokian puhelimia käyttäviä NHL-faneja".

NHL GameCenter 2010 -sovellus saatavana sekä ilmais- että premium-versiona
Ilmaisversio NHL GameCenter 2010 -sovelluksesta tarjoaa reaaliaikaista tulosseurantaa sisältäen: koko kauden kattavan otteluaikataulun; pelaajaprofiilit; kuvia peleistä; kauden tulos- ja pistetaulukon; reaaliaikaiset, ottelukohtaiset pistetilastot kullekin joukkueelle ja pelaajalle; kohokohtia; yksilöitävät äänentoistovalinnat sekä reaaliaikaisen ice tracker -palvelun, joka näyttää otteluiden tapahtumia virtuaalisessa kaukalossa. Sovelluksen Premium-versioon kuuluvat lisäksi pelikohtaiset kohokohdat, ottelukoosteet sekä reaaliaikaiset radiolähetykset kaikista NHL-otteluista.

Sovellus on saatavana maailmanlaajuisesti, muutamia alueellisia rajoituksia lukuun ottamatta. Sovellus toimii Nokia N8, Nokia N97, Nokia N97 mini, Nokia X6, Nokia 5800, Nokia 5530 sekä Nokia 5230 matkapuhelimilla, joko itsenäisenä sovelluksena tai widget-pienoissovelluksena, jolloin NHL-uutissyöte tulee suoraan puhelimen aloitusnäytölle.

Open Screen Project -rahasto
Nokia tekee tiivistä yhteistyötä mobiilisovellusten kehittäjien kanssa, ja pyrkii rohkaisemaan heitä luomaan uusia sisältöjä ja tarjoaa siihen työvälineitä. Nokian Web Runtime -sovellusta ja Flash Lite -ohjelmistoa hyödyntävä NHL GameCenter 2010 -sovellus on saanut apurahan Open Screen Project -rahastolta. Nokian ja Adoben perustaman kehitysrahaston tarkoituksena on edistää innovaatioita ja rohkaista itsenäisiä mobiilisovellusten kehittäjiä luomaan uusia sovelluksia hyödyntäen Adobe Flash Platfrom -alustaa.

"Nokiaan teki vaikutuksen NHL GameCenter 2010 -sovelluksen tarjoama on demand -videomateriaali ja reaaliaikainen äänimateriaali", kertoo Forum Nokian strategisen markkinoinnin johtaja Matt Collins. "Sovelluksen tarjoamat palvelut näyttävät, miten sovelluskehittäjät voivat käyttää Flash-ohjelmistoa tarjotakseen kattavia sisältöjä Nokia-laitteiden omistajille ympäri maailman."

Nokian tavoitteena on, että tuotteemme ja ratkaisumme yhdistävät ihmisiä. Yhdistämme edistyksellisen langattoman teknologian kullekin ihmiselle tärkeisiin palveluihin. Yli 1,3 miljardia ihmistä viestii päivittäin Nokian laitteilla: matkapuhelimilla, älypuhelimilla ja tehokkailla mobiilitietokoneilla. Nokia tuo innovatiiviset palvelut laitteisiinsa Ovi-palvelun (www.ovi.com) avulla - niihin kuuluvat esimerkiksi musiikki, kartat, sähköposti ja erilaiset sovellukset. Nokian omistama NAVTEQ on johtava digitaalisten karttojen ja navigaatiopalveluiden tarjoaja. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin maailmanlaajuisesti.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia