Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » MegaFon vaihtaa suuremmalle vaihteelle tarjotakseen nopeampia mobiililaajakaistapalveluja

Tellabs Oy

Julkaistu: 07.09.2011 klo 16:57
Julkaisija: Tellabs Oy

Operaattori valitsee Nokia Siemens Networksin tarjotakseen uusia, kustannustehokkaita ja nopeita internet-palveluja käyttäen IP-mobiiliverkkoa

Moskova, Venäjä - MegaFon rakentaa koko maan kattavan IP-mobiiliverkon leikatakseen kustannuksia, kasvattaakseen verkon kapasiteettia ja varmistaakseen sujuvan siirron vanhoista teknologioista kokonaan IP-teknologialle pohjautuvalle siirtoverkkoalustalle. Operaattori on allekirjoittanut Nokia Siemens Networksin kanssa yhden Venäjän suurimmista järjestelmäintegraatiosopimuksista.

“Aiomme rakentaa yhden yhtenäisen mobiilialustan, jonka avulla pystymme tuomaan markkinoille nopeammin 3G-palveluja, kuten esim. HSPA. Pystymme myös rakentamaan IP-siirtoverkon, joka tarjoaa kiinteitä ja mobiilipalveluja miljoonille ihmisille Venäjällä”, sanoo Valery Ermakov, first deputy to general director for operations (Chief Operations Officer), OJSC MegaFon. “Nokia Siemens Networksin ammattitaito järjestelmäintegroinnissa yhdistettynä Tellabsin alansa parhaisiin ja erittäin skaalautuviin verkkolaitteisiin, jotka toimivat yhdessä Juniper Networksin laitteiden kanssa, auttavat meitä rakentamaan kustannustehokkaan ja LTE-valmiin verkon. Sen avulla pysymme mukana räjähdysmäisesti kasvavan dataliikenteen kasvussa ja pystymme samalla leikkaamaan pääomakustannuksiamme.”

“Paljon kapasiteettia kuluttavien sovellusten käytön kasvu aiheuttaa kapasiteettipullonkauloja operaattoreille, kun olemassa olevat verkot eivät selviydy tilanteesta”, lisää Joe Doering, Nokia Siemens Networksin Venäjän alueen liiketoimintajohtaja. “Joustava ja skaalautuva IP-pohjainen mobiiliverkkoratkaisumme on kustannustehokas alusta, jonka avulla MegaFon voi toimittaa kilpailukykyisiä mobiililaajakaistapalveluja ja antaa sekä kiinteitä että mobiilipalveluja käyttäville asiakkaille pääsyn verkkoresursseihin.”

Nokia Siemens Networks tarjoaa MegaFonille älykkään mobiiliratkaisun yhdistettynä palveluihin kuten esim. verkonsuunnittelu, projektinhallinta ja -toteutus sekä verkon hallinnointi seuraavan kahden vuoden ajan. Ratkaisu sisältää Tellabs® 8600 Managed Edge System, Tellabs® 8800 Multiservice Router Series –järjestelmien ja Tellabs® 8000 Intelligent Network Manager -verkonhallintajärjestelmän, Juniper Networks MX Series 3D Universal Edge Routers ja EX Series Ethernet Switches  -tuotteiden integroinnin. Nämä järjestelmät mahdollistavat sujuvan siirtymisen vanhoista verkkoteknologioista erittäin skaalautuvaan, kokonaan IP-pohjaiseen siirtoverkkoon.

MEDIA-YHTEYSTIEDOT:

Sonny Waheed
+44.870.238.4735
sonny.waheed@tellabs.com

INVESTOR CONTACT:

Tom Scottino
+1.630.798.3602
tom.scottino@tellabs.com

Nokia Siemens Networks
Olga Galashevskaya
Communications, NE
Phone: + 7 495 737-2112