Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Maaliskuun myydyimmät puhelimet: Älypuhelimien oheistarvikkeiden suosio rajussa kasvussa

Elisa Oyj

Julkaistu: 01.04.2015 klo 08:00
Julkaisija: Elisa Oyj

Applen iPhone on pysynyt jo puoli vuotta myydyimpien puhelimien ykköspaikalla.

Myydyimpien puhelimien lista ei maaliskuussa juuri muuttunut edellisiin kuukausiin verrattuna. Applen iPhone 6 jatkaa kuluttaja-asiakkaiden listan kärjessä.

– Huhtikuussa myyntiin tulevat uutuudet tulevat vaikuttamaan myös terävimmän kärjen järjestykseen. Tässä kuussa myyntiin tulevat muun muassa uudet Samsung-lippulaivatuotteet, kertoo Elisan henkilöasiakasyksikön puheliittymien liiketoimintajohtaja Jan Virkki.

Oheislaitteiden suosio kasvussa

Erilaisten oheislaitteiden, kuten esimerkiksi langattomien kaiuttimien ja kuulokkeiden, kysyntä on selkeässä kasvussa.

– Enää ei tyydytä myyntipakkauksessa tuleviin korvanappeihin, vaan haetaan parempaa äänenlaatua. Moni uudempi kaiutin sisältää laadukkaan langattoman äänentoiston lisäksi myös muita käteviä toimintoja, kuten puhelimen latausmahdollisuuden varavirtalähteen tavoin. Tähän markkinaan ovat nyt saapuneet vahvemmin perinteiset HiFi-osaajat, kuten JBL, AKG ja Harman Kardon, sanoo liiketoimintajohtaja Virkki.

Myös erilaisten puettavien laitteiden, kuten älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden, suosio on kasvussa. Älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden myynti on vuodessa 4,5-kertaistunut (kasvua 300 prosenttia, 01-03/2015 verrattuna 01-03/2014).

Älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden valikoima kasvaa koko ajan. Tämän kevään ja kesän aikana myyntiin tulevat muun muassa Alcatel Onetouchin, Huawein ja LG:n uutuuslaitteet.

Sama ilmiö on näkyvissä myös yritysten ostoissa.

– Yrityspuolella alkaa lisäksi näkyä tulostin- ja videotykkiliitettävyyden merkitys. Oma laite halutaan esimerkiksi kokouksissa liittää kätevästi neuvottelu- ja esitysjärjestelmiin. Älypuhelimelta halutaan myös tulostaa esimerkiksi kotikonttorilla, kertoo johtaja Jorma Niemelä Elisan yritysliiketoiminnasta.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet maaliskuussa 2015:

Apple iPhone 6 (4G)

Nokia Lumia 530

Samsung Galaxy Trend Plus

Samsung Galaxy S4 Mini (4G)

Nokia 301

Samsung Galaxy S5 (4G)

Samsung Galaxy Ace 4 (4G)

Nokia Lumia 635 (4G)

Apple iPhone 5c (4G)

Apple iPhone 6 Plus (4G)

Apple iPhone 5s (4G)