Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » LähiTapiola aloittaa yhteistyön suomalaisen hyvinvointiteknologiayritys Wellmon kanssa

LähiTapiola

Julkaistu: 30.09.2015 klo 10:34
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiolan tavoitteena on edistää asiakkaidensa hyvinvointia, ja hyvinvointiteknologia antaa siihen hyvän tuen. Wellmo-yhteistyön tarkoituksena on laajentaa LähiTapiolan älyhenkivakuutuspilottia siten, että siihen osallistuvat asiakkaat saavat lokakuussa käyttöönsä Wellmon hyvinvointisovelluksen.

LähiTapiola aloitti kesäkuussa Suomessa täysin uudenlaisen älyhenkivakuutuspilotin. Pilotissa asiakas saa käyttöönsä Polarin aktiivisuusrannekkeen sekä Duodecimin sähköisen terveystarkastuksen ja -valmennuksen. Kyseessä on kokeilu, jonka aikana testataan, miten ihmiset sitoutuvat edistämään hyvinvointiaan, ja millaiset edut heitä siihen kannustavat.

"Vakuutusyhtiöt on perinteisesti nähty maksajan roolissa, kun ihmiset ovat hakeneet vakuutuskorvauksiaan. Haluamme siirtää painopistettä ennakointiin ja siihen, että ihmiset voivat paremmin. Yksi hyvä tapa parantaa asiakkaiden hyvinvointia on tarjota heidän käyttöönsä uusinta hyvinvointiteknologiaa, joka kannustaa huolehtimaan itsestään. Teknologia on tulossa vauhdilla osaksi hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen keinovalikoimaa, joten seuraamme muutenkin alaa kiinnostuneena", LähiTapiola Henkiyhtiön chief underwriter Ville Niiranen sanoo.

"Omasta terveydestä huolehtimisen modernit välineet, kuten älypuhelimet ja niihin liitetyt mittalaitteet, ovat jatkossa yhä tärkeämpi osa hyvinvointia ja terveydenhoitoa. Hienoa nähdä, että LähiTapiola on edelläkävijä myös tällä saralla", sanoo Wellmon toimitusjohtaja Jaakko Olkkonen.

Itsensä mittaaminen edistää arjen valintoja

Niirasen mukaan itsensä mittaamisen tiedetään edistävän hyviä valintoja arjessa: omaan hyvinvointiin vaikuttavat tekijät tulevat näkyviksi, ja omaa edistymistä voi seurata konkreettisesti vaikka älypuhelimen ruudulta.

"Aloitamme yhteistyön Wellmon kanssa siksi, että sovelluksen kautta ihmiset voivat seurata terveyttään kootusti samasta paikasta. Lisäksi haluamme tarjota mahdollisuutta yhteisöllisyyteen pilottiasiakkaiden kesken. Olemme kysyneet ensimmäisiltä pilottiasiakkailta, mitä he toivovat, ja Wellmon kaltaiset uudet kokeilut vastaavat asiakkaiden toiveisiin", Niiranen sanoo.

Wellmon sovellus on rakennettu avoimeksi erilaisille lisävarusteille. Sen avulla voi kerätä tietoa yhteen Polarin, Duodecimin, Fitbitin, IHealthin, Garminin ja RunKeeperin kaltaisten palveluiden tuloksia asiakkaan niin halutessa.

Ennaltaehkäisy kiinnostaa – LähiTapiola tarjoaa kokeilumahdollisuuksia

LähiTapiolan terveyskatsaus-tutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät terveyttä edistäviin palveluihin, kuten liikuntamaksuihin, vitamiineihin, hierontaan ja kuntoutukseen, vuosittain jopa 800 euroa. Tästä keskimäärin 180 euroa kuluu muuhun kuin ennaltaehkäisevään toimintaan.

Ennaltaehkäisy kuitenkin kiinnostaa yhä useampaa suomalaista. Unensa laatua ja päiväaktiivisuuttaan olisi kiinnostunut mittaamaan joka kolmas suomalainen. Jopa joka viides ilmoitti jo mittaavansa liikuntasuorituksiaan älypuhelimella tai -rannekkeella; nuorimpien vastaajien eli 18–34-vuotiaiden ryhmässä näin tekee jo kolmannes.

"LähiTapiola haluaa kannustaa asiakkaitaan mittamaan terveyttään. Tarjoamme pilotin aikana mahdollisuuden kokeilla erilaisia tapoja erilaisia mittaustapoja ja -välineitä Älylaitetapahtuman kautta. Tapahtuman yhteistyökumppaneita ovat Gymstick, Polar Electro, Firstbeat, Beddit, Ouraring ja Ergonovita", Niiranen kertoo.

Lisätiedot:

Chief underwriter Ville Niiranen

etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi

Myyntijohtaja Sonja Lehtonen

etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi

Wellmo

Toimitusjohtaja Jaakko Olkkonen

etunimi.sukunimi@wellmo.com

LähiTapiola Henkiyhtiö

LähiTapiola Henkiyhtiö on Suomen neljänneksi suurin henkivakuutusyhtiö, joka tarjoaa säästö –ja riskihenkivakuutuksia sekä täydentäviä eläkevakuutuksia yksityishenkilöille ja yrityksille.

Wellmo

Wellmo on käyttövalmis pilvipohjainen mobiilipalvelu vakuutusyhtiöille sekä terveys- ja hyvinvointipalveluiden tarjoajille. Wellmon avulla palveluntarjoajat voivat tuoda omat digitaaliset palvelunsa asiakkaidensa älypuhelimiin. Terveyden kokonaisvaltainen seuranta ja reaaliaikainen tieto sekä ammattilaisten työkalut valmentamiseen ja aktivointiin mahdollistavat täysin uudenlaiset ennaltaehkäisevät palvelut. Wellmoon voi liittää suosittuja aktiivisuusmittareita ja sovelluksia, esimerkkeinä Fitbit, Garmin ja Polar.