Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » KYMP Oy:n ja Optimiratkaisut Oy:n henkilöstön kanssa neuvotellaan siirtymisestä Elisan organisaatioon

Elisa Oyj

Julkaistu: 29.09.2014 klo 12:15
Julkaisija: Elisa Oyj

Alueellinen lehdistötiedote 29.9.2014

Elisan ja KYMPin sekä Optimiratkaisuiden toimintojen yhtenäistämisen suunnittelu on edennyt, ja henkilöstön osalta tavoitteena on siirtyminen Elisalle fuusion yhteydessä 31.12.2014.

KYMP Oy:ssä ja Optimiratkaisut Oy:ssä käynnistetään 6.10.2014 yt-neuvottelut, jotka koskevat yhteensä 77 henkilöä. Yt-neuvottelu ei koske Tansec Oy:n henkilöstöä, yhtiö jatkaa toistaiseksi Elisan 100-prosenttisena tytäryhtiönä osana Yritysasiakkaat-liiketoimintaa.

Neuvottelut pyritään saamaan päätökseen marraskuun loppuun mennessä. Mahdollinen tuotannollisista syistä ja uudelleenjärjestelyistä seuraava henkilöstön vähennystarve on arviolta 17-27 henkilöä.

- Toimintojen yhtenäistämisen suunnittelu KYMP-yhtiöissä  yhdessä henkilöstön kanssa on edennyt hyvin. Nyt neuvottelemme henkilöstön siirtymisestä Elisan organisaatioon, kertoo Elisan ja KYMP-yhtiöiden yhtenäistämisprojektia johtava Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen.

Elisan Itä-Suomen aluejohtaja Ari Punkkinen, puh. 050 404 2204, etunimi.sukunimi@elisa.fi
KYMP Oy:n toimitusjohtaja, Elisan liiketoimintajohtaja Matias Castrén, puh. 050 669 06, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Optimiratkaisut Oy:n toimitusjohtaja, Elisan osastojohtaja Ari Ojala, puh. 050 5504953, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien ja kiinteiden laajakaistaliittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa palvelujen käytön kansainvälisesti. Elisa on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on yli 200 000. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,55 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 200. www.elisa.fi